Hallo
Ik gebruik een SOLIDWORKS 2016-versie en ik wil SOLIDWORKS graag updaten naar de 2018 SP5-versie.
Moet ik alle updates van 2017 tot 2018 downloaden of kan ik direct updaten naar de 2018 SP5-versie?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Hallo
Ik gebruik een SOLIDWORKS 2016-versie en ik wil SOLIDWORKS graag updaten naar de 2018 SP5-versie.
Moet ik alle updates van 2017 tot 2018 downloaden of kan ik direct updaten naar de 2018 SP5-versie?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Hallo
U moet dit navragen bij uw wederverkoper, want de regels met betrekking tot updates zijn twee of drie jaar geleden veranderd.
Voorbeeld: Je hebt een 2016 versie en je wilt overstappen naar 2019 en tja dan moet je betalen voor het onderhoud van de 2017 + de 2018 + de 2019. Bovendien kan er pro rata temporis in de ene of de andere richting zijn.
Wat betekent dat afgezien van een bepaalde discrepantie, bijvoorbeeld een verhuizing van 2015 naar 2019, je beter kunt wachten op een promo met 4000 € en een nieuwe licentie kunt kopen alsof je een nieuwe klant bent.
Het zal goedkoper zijn dan het betalen van de tussenliggende up-upgrades, vooral omdat er tijdens deze promo's bonussen zijn: zoals de premium-versie voor de prijs van de standaardversie (als je geïnteresseerd bent in de PEF en Visualize Simulation)
Het is aan jou om te rekenen, maar wees voorzichtig en vraag om de details, want tussen de standaard, premium of premium Pro-versie is het een echte souk.
Vriendelijke groeten
Ongeacht de regelgevingsproblemen die door @Zozo_mp worden opgeworpen, zou ik zeggen dat het beter is om een nieuwe installatie uit te voeren in plaats van een upgrade, ik zou zelfs op de bankschroef drukken om de machine opnieuw te formatteren om op een perfect gezonde basis te beginnen.
Vergeet niet om een back-up te maken van uw documentsjablonen, tabellen enz. Wees voorzichtig met het hulpprogramma voor het kopiëren van parameters: controleer de paden bij het opnieuw importeren (het is veel gemakkelijker sinds SW17).
Hallo
@Zozo_mp: Je kunt onder een onderhoudscontract vallen en niet elk jaar upgraden (ervaren op een keer).
Om de vraag onafhankelijk hiervan te beantwoorden, zijn SolidWorks-updates niet echt updates. Je moet de vorige versie volledig verwijderen (het register goed opschonen, want SW plaatst het overal en zuivert het heel slecht) en vervolgens de nieuwe versie installeren.
Dit is een garantie voor stabiliteit.