De klaptafel bijwerken

Hallo

Tijdens het tekenen van een stuk plaatwerk in 8mm staal, realiseerde ik me dat mijn buigverliestafel niet goed was.

Ik had een verschil van 1 mm.

Dus ik heb mijn tabel in Excel gewijzigd, maar wanneer ik de tabel opnieuw opstart, wordt de uitgeklapte tabel niet bijgewerkt.

Heeft u een oplossing?

Bedankt.

Hallo @Bart.

Voor de zekerheid verander ik de naam van de tafel en in de plaatwerkfunctie verander ik de tafel zodat ik zeker weet dat de vouwfunctie met de juiste tafel is gedaan.

Moge de kracht met je zijn.

4 likes

Verander je verlies bij de fold in een k-factor, valideer en wijs dan bij de slag opnieuw naar je verliestafel

6 likes

Dat is precies wat ik doe, maar het werkt één keer op de 10....

Hallo

Ik had niet zo lang geleden een soortgelijk probleem, en gewoon een save EVERYTHING loste mijn updateprobleem tussen bestanden op.

1 like

Het Excel-bestand wordt samen met het document opgeslagen (in het geval van een groene exportonderaannemer)

Dus de enige manier is om de naam van het bestand te wijzigen (obi wan-oplossing)

Of om een K-factor te plaatsen, het onderdeel op te slaan en vervolgens terug te verwijzen naar het Excel-bestand, om van het oude Excel-bestand af te komen.

1 like

Hallo

Ik heb de vouwverliestafel al een paar jaar laten vallen. Ik berekende de K-factor voor elke combinatie van V en dikte en sindsdien geen ontwikkelingsproblemen meer.