Bijgewerkte grootte, tolerantie, basiskaart

Hallo

Ik heb een bijzonder vervelend probleem. Wanneer ik de grootte van de toleranties in de parameters verander, zijn alleen de nieuwe toleranties op die grootte, de reeds aanwezige toleranties worden niet bijgewerkt.

Is er een manier om dit probleem te omzeilen?

Wanneer u uw parameter(s ) wijzigt, vergeet dan niet om al deze opties op te slaan in het bestand "Skin Standard".

Elke keer dat u de parameter wijzigt, wijzigt u de naam van uw standaard (bijvoorbeeld door de index toe te voegen: V1, V2, enz....)

Pas de nieuwe norm toe in uw huidige document.

Het zou moeten werken.

4 likes

Ja, de nieuwe verpakkingsstandaard bevat deze parameter al en zelfs als u deze importeert, verandert er niets aan.

> Pas in uw huidige document de nieuwe norm toe.

En hoe doe ik dat? (Omdat het vakje onderaan "Update regels toepassen" grijs blijft, weet ik niet of dat het is..)

Als je de MYCAD-hulpprogramma's hebt, zou het met CopyOptions moeten werken.

2 likes

Hallo

voordat u uw instellingen wijzigt, selecteert u een dimensie en doet u een ctrl + A (selecteer al uw afmetingen om te wijzigen).

1 like

Identiek resultaat, geen veranderingen...

En ik heb geen MyCAD

Heeft u geprobeerd ctrl + a?

Worden deze afmetingen geïmporteerd uit 3D?

Als dat zo is, probeer dit dan in 3D te doen, maar normaal gesproken zou u het tolerantielettertype moeten kunnen wijzigen nadat u uw afmetingen op de MEP hebt geselecteerd.

Ja, ik deed de Ctrl + A, en ik ging de manipulatie doen.

Nee, ze worden niet geïmporteerd uit 3D.

Controleer hier of uw waarde is wat u wilt. Als dit niet het geval is, voert u de bewerking ctrl + a opnieuw uit en wijzigt u deze waarde.

1 like

Ja, het is hetzelfde.

Hallo, naar mijn mening heeft Solidworks ze bij het maken van de dimensies onafhankelijk gemaakt, dus je moet ze ofwel opnieuw doen of een voor een controleren of "gebruik het dimensielettertype" is aangevinkt.

Ik hoop dat ik je heb geholpen.

Vriendelijke groeten

2 likes

Probeer de CTRL +A-manip  opnieuw door deze waarde te wijzigen om te zien of er iets verandert.

En zoals G. zegt , controleer of het vakje afmetingslettertype gebruiken is aangevinkt, anders heeft het geen zin om te proberen de instellingen te wijzigen.

Bij de afmetingen is het selectievakje 'Dimensielettertype gebruiken' aangevinkt.

Hetzelfde als ik de manipulatie doe met Ctrl + A.

(De enige manier die ik heb gevonden, is om Ctrl + A aan de zijkanten te doen en naar het tabblad "Overige" te gaan en de grootte handmatig te wijzigen. Maar dit is een gemiddelde oplossing omdat ik het graag in macrovorm zou willen doen en de selectie van kansen is niet gemakkelijk te doen).

1 like

In plaats van een dimensie te selecteren, kunt u het dimensiefilter selecteren (F6 om de filters weer te geven) en uw CTRL +A uitvoeren.

Dus deze macro?

Het probleem is dat ik in VBA geen manier heb om "Ctrl + A voor kansen" te doen. Ik ga nadenken over hoe ik dat moet doen.

Voorlopig ga ik zorgen voor het updaten van al mijn basemaps.

1 like

Goedenavond, in feite is het antwoord aan u gegeven, maar niet volledig:)

Selecteer alle dimensies die niet passen en klik in de property manager, in het kader  "STIJL", op "Standaardattributen toepassen voor geselecteerde afmetingen".

Vriendelijke groeten.

1 like

Bedankt

Ik denk dat het normaal gesproken zou moeten werken, maar dat doet het niet.

- het verandert de kleur van de beoordeling (het wordt grijs)
- het neemt mijn tolerantie weg
- Als we een handmatige waarde plaatsen, wordt deze verwijderd.

Hallo

Voor mij ziet het eruit als een Solidworks-bug. Welke versie is het?

Is dit de laatste SP die beschikbaar is? SP5?

Anders moet je, om CTRL A in een macro te doen, naar "SENDKEYS" kijken