Zou het mogelijk zijn om een assemblage (schets + 3D-onderdeel) op te zetten zodat wanneer ik mijn 3D-onderdeel toevoeg, het zichzelf dupliceert en zichzelf automatisch op de gedefinieerde punten positioneert?
Ik ben bekend met de tekengestuurde herhalingsfunctie, maar is er een manier om dit proces te automatiseren zodra het 3D-onderdeel is geselecteerd?
Hallo; Technisch gezien is het mogelijk om een component op een vooraf gedefinieerde positie te plaatsen, hetzij met de constraint-verwijzingen, hetzij door deze component te gebruiken als een " bibliotheekfunctie " (wat ongeveer hetzelfde is). Aan de andere kant, voor de automatisering van de herhaling, droog ik.
Wat u nodig hebt, is het opslaan van een assemblagemodel met een virtueel onderdeel, de schets en de herhaling. Dus, bij het maken van deze sjabloon, vervang gewoon de virtuele component door de vereiste component, de herhalingsupdates en dat is alles...
Maar nee. →Kan een documentsjabloon niet opslaan die naar een andere verwijst:
Als u echter SW PDM gebruikt, is dit principe mogelijk omdat een pdm-model een assembly-bestand gebruikt met de extensie .sldasm, niet .asmdot.