Tekening van standaardcomponenten

Hallo allemaal,

Ik gebruik in mijn projectsamenstellingen "standaard/bibliotheek" Solidworks-onderdelen die hun eigen tekeningen hebben en die zich in een speciale map bevinden.

Ik zou graag willen weten hoe ik het zo kan maken dat: wanneer ik een van deze onderdelen gebruik in mijn projectassemblage, ik alle tekeningen die aan deze "standaard / bibliotheek" onderdelen grenzen, in PDF kan uitvoeren en dit natuurlijk op een +/- automatische manier.

Ik denk dat je gewoon de tekeningen aan het standaardonderdeel moet bevestigen en een hulpprogramma moet gebruiken, maar hoe?

Hartelijk dank!

Ik denk dat het SmartDrawings is ?

Aan de andere kant, hoe koppel je een tekening aan een onderdeel dat al gemaakt is?

Hallo

Worden de tekeningen in dezelfde map opgeslagen als de onderdelen???

U kunt de taakplanner gebruiken als u er toegang toe heeft.  

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Conversion_Wizard.htm

planificateur_de_taches.jpg

Hier is een tweede bestand...

planificateur_de_taches_2.jpg

Dank u voor uw hulp.

In feite is mijn grote probleem dat mijn onderdelen helemaal niets met hun eigen tekening te maken hebben...

Mijn uiteindelijke doel is het genereren van de PDF's van de reeds bestaande tekeningen. 

We werken op dezelfde manier, behalve dat de tekeningen in dezelfde map zitten als de onderdelen voor een linkvraagstuk. We sorteren op soort zodat de tekeningen gescheiden zijn van de onderdelen. In de configuratie die we gebruiken, is het gemakkelijker om deze actie te genereren om PDF's in bulk te maken.

Maar u kunt dat ook doen, maar u moet de map selecteren en de Europarlementariërs selecteren die u wilt converteren.

Hallo

Beschikt u over de myCAD-hulpprogramma's of niet?

Het te gebruiken hulpprogramma zou BatchConverter zijn in plaats van SmartDrawings.

Als je een clip van de assemblage opent, vindt hij deze dan of niet?

Als dit niet het geval is, en als alle plannen zich in dezelfde map bevinden, moet u het zoekpad in de opties gebruiken om SolidWorks de plannen zelf te laten vinden:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_Options_External_Folders.htm

Kies in de lijst voor "Zoekpaden" en geef vervolgens de locatie van uw plannen aan.

Ten slotte, om PDF's te maken van alle onderdelen in uw assemblage, kunt u deze macro gebruiken:

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/macro-solidworks-pdf-pour-les-composants-de-lassemblage

1 like

Nee, de vlakken die ik uit de onderdelen wil halen die ik in mijn assemblage heb gestopt, staan in een aparte map van de hoofdassemblage.

Aan de andere kant wordt elk stuk in zijn plan in hetzelfde bestand ingevoegd.

Ok, dus de macro zou moeten werken:

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/macro-solidworks-pdf-pour-les-composants-de-lassemblage

1 like

Bedankt voor de macro, je bent erg responsief! Het werkt niet, maar ik denk dat het van mij komt:

Ik herinner me dat toen we een 3D-kamer openden, er in het bestand een menu was "Open de tekening van de kamer", maar dat heb ik niet?!

Hallo, zoals PL zegt, met BatchConverter kunt u door uw assemblage te selecteren, al uw onderdelen naar voren brengen.

In de filters moet je de formaten selecteren die omhoog moeten gaan (onderdelen, samenstellingen, plan).

als uw plannen zich in dezelfde mappen bevinden als de kamers. In de opties moet u kiezen: "zoeken in de map onderdelen of samenstellingen".

RQ: Je moet gewoon voorzichtig zijn dat je onderdelen in het huidige SW-formaat zijn, want soms, als het een oude versie is, zet BatchConverter ze niet opnieuw in elkaar.

Bewerken: Nadat u uw onderdelen, samenstellingen, opnieuw in elkaar hebt gezet, vergeet dan niet op het pictogram te klikken: voeg de MEP's van de geselecteerde documenten in.

Sorry dat ik het niet kan zien, ik heb het geprobeerd, maar ik heb de tekening nog steeds niet "geopend" vanuit de kamer.

Ik herinner me dat er vroeger waarschuwingen waren toen ik deed "Maak een tekening---> Er is een tekening gevonden, wil je die gebruiken"...

Vanuit de 3D klik je met de rechtermuisknop bovenaan de boomstructuur en heb je de MEP geopend.

2016-08-05__mep.jpg

Het is hier om berichten opnieuw in te stellen:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_ADVANCED.htm

"Vanuit de 3D klik je helemaal bovenaan de boom en heb je de MEP geopend." 

Het werkt, maar zodra ik sluit (zelfs als ik alles opsla) verliest het de link na heropening.

"Het is hier om berichten te resetten:"

Ik heb het gedaan, maar helaas vraagt hij het me toch niet.

En als je het MEP opent, als je de referenties opnieuw valideert, verandert er dan iets?

Nee hetzelfde, ik heb de 3D hernoemd, ik heb de referentie van het onderdeel (in de opening van de MEP) opnieuw gedaan en het verandert niet.

Dus wat is precies het probleem? Of macro blokkeren?

Het heeft geen effect. Ik klik en er gebeurt niets.

Maar ik denk echt dat het komt door de link tussen het stuk en de tekening