Tekenen, dimensioneren vanuit het midden van de schets?

Hallo

Op een tekening wil ik graag een afmeting maken van het centrum dat ik in de schets heb gekozen!

Hoe geef ik dit middelpunt weer in mijn tekening op afmeting van deze?

Bij voorbaat dank

Hallo, het centrum van wat, een cirkel een vierkant de oorsprong?

op de MeP doe je met de rechtermuisknop annotatie as van centreren voor een cirkel of je kunt een schets maken en de stippellijnen gebruiken om "jouw centrum" te visualiseren

Hallo

Naar mijn mening moet je over elkaar heen gelegde afmetingen gebruiken: hiermee kun je het basissymbool van het begin van een kust verkrijgen. Je kunt hem plaatsen waar je maar wilt.

Fijne dag

Hallo

Ik maak dit type maatvoering, het centrum dat ik in mijn schets heb gekozen, is gemakkelijk te vinden in mijn MEP, ik plak op dit punt het symbool "centreringssymbool", en van daaruit maak ik een ordinale dimensie.

Vriendelijke groeten.

Fred

1 like

@SEPM. Gerald

Ja, in feite is dit gewoon de oorsprong van mijn basisschets. Ik neem bijvoorbeeld een rechthoek om te beginnen die ik horizontaal en verticaal beperk met het midden van de schets.

Alles begint vanaf daar en ik zou het graag in mijn tekening vinden om van daaruit wat punten te maken.

@fred

Ik heb je oplossing geprobeerd, maar het plakt nergens aan. omdat er niets is.. Dat is precies mijn probleem. Ik zou dit centrum willen laten verschijnen.

U zegt >> het centrum dat ik in mijn schets heb gekozen, gemakkelijk te vinden is in mijn MEP-<< leg me uit hoe alstublieft en ik denk dat het mijn probleem zal oplossen

Dank u allen

Als u uw schets al hebt gedimensioneerd ten opzichte van het middelpunt, waarom importeert u de afmetingen dan niet met het gereedschap "modelobjecten" in de tekening?

Je kunt hier kijken of het kan helpen ---> https://youtu.be/Scc0uEEau3w