Onderdeel Tekening

Hallo

Ik begin met Solidworks en ik loop tegen een eenvoudig probleem aan.

Ik monteer 2 onderdelen in een assemblage, ik kan de tekening van mijn assemblage maken, maar hoe krijg ik het zover om uit deze assemblage alle geïsoleerde onderdelen in een tekening te halen.

Bedankt voor je feedback

In automatisch kan ik alleen een macro zien, maar a priori is dat niet wat je probeert te doen.

Je moet het dus met de hand doen en van elk stuk een plan maken.

1 like

Hallo

Als ik het goed begrijp, wilt u 3 Europarlementariërs doen?

Waaronder één voor de montage en 2 andere voor !! onderdelen

Geen probleem dus om deze Europarlementariërs te maken.

Dus met je montage, klik op nieuwe tekening en je maakt je plan, voor de onderdelen doe je hetzelfde, je opent je onderdeel en klikt op nieuwe tekening en dat is alles, niets is eenvoudiger.

Wees voorzichtig, het verdient de voorkeur dat elk onderdeel en elke assemblage dezelfde naam heeft, (een onderdeel *.sldprt= *.slddrw) enzovoort.

Vriendelijke groeten.

@+.

AR.

2020-08-05_140147.jpg

OK bedankt voor je feedback,

Het leek mij dat er een meer geautomatiseerde methode zou kunnen zijn, in het geval van een assemblage met veel onderdelen kan het dan snel vervelend worden.

Hallo

Je kunt inderdaad wegkomen met het gebruik van een macrofunctie, maar het kan wat tijd kosten om het  in te stellen !

U kunt ook de myCADtools-suite raadplegen, waarvan de SmartDrawings-tool perfect beantwoordt aan uw probleem (en nog veel meer!). Je kunt de tools gratis testen als je wilt.

Op uw homepage heeft u een "MYCADTOOLS (Discover)" sectie voor meer informatie.

U kunt ook de online help van de tools raadplegen (zonder installatie!) Om je een idee te geven van hoe al deze tools je kunnen helpen.

Succes

Vriendelijke groeten

2 likes

OK bedankt voor de info,

Dat had ik gezien, maar het is een optie die het bedrijf niet heeft genomen

Jammer! ;-)

Hallo

De enige manier is dan om het handmatig te doen.

...@+.

AR

1 like