Ik ben op zoek naar een manier om de basiskaart op draftsight aan te passen om een documentsjabloon te maken met een verticale A4-cartridge. Ik heb de A3 horizontaal, de A4 horizontaal, maar geen manier om het verticaal te doen....
Ik ben droog: ik heb niet gevonden hoe ik het moet doen, maar het is mogelijk om een van de DraftSight-sjablonen te gebruiken om een staand blad te hebben:
Door met de rechtermuisknop op de tabbladen "Blad" te klikken, kunt u "vanuit het model" doen en van daaruit een portretmodel maken (de eerste is voor mij in portret).
Dus ik hallucineer niet, er is een truc. Ik heb dit alles in alle richtingen gedraaid en voor het afdrukken is het ok, maar het is gewoon het visuele dat blokkeert. het kan ook een kwestie van printer configuratie die standaard de A3 portret neemt, zelfs als ik A4 verticaal heb ingesteld!
Ik heb nu hetzelfde probleem. Ik wilde al een tijdje een staand raam hebben in plaats van een liggend formaat.
Wat ik ook doe, het uitzicht is altijd in liggend formaat. Zelfs als ik een nieuw venster maak met een van de bestaande sjablonen genaamd standardisio blad 1 of blad 2.