Hallo allemaal,
we zijn net overgestapt naar SW2022 en we merkten dat op de tekeningen de envelopcomponent niet meer past in het lettertype dat in de instellingen staat (gemengd en koppeltekens). Bovendien zijn we niet meer in staat om lagen te wisselen voor de envelopcomponent.
Dit lijkt uit ons documentsjabloon, want op een ander sjabloon hebben we het probleem niet. Maar we kunnen de divergerende parameter niet vinden in de opties.
Heb je een idee?
Bij voorbaat dank
Bekijk hier de opties voor MEP's:
Ja, we hebben dit punt al gecontroleerd, maar de parameters waren goed.
Wat is er mis mee dat de muntenvelop verborgen is of in een ander lettertype is?
Heb je geprobeerd de instellingen van SW (tijdelijk) te resetten om te zien of het probleem zich blijft voordoen?
Om dit te doen, sluit je SW en vervolgens open je Solidworks RX en klik je:
En je doet een nieuwe Europarlementariër om te zien. En de volgende keer dat SW start, wordt alles weer normaal.
Hierdoor kun je zien of het een optie is die in je profiel verknoeit of niet.
Hallo @sbadenis ,
Ik heb de test in RX gedaan en ik heb hetzelfde probleem.
Hier zijn de details van het probleem:
Ik heb een assemblage waarin ik een assemblage in envelopmodus heb.
Deze montage in envelopmodus is voor mij handig tijdens het tekenen (montage-uitleg).
Als ik in de gearceerde modus ben, staat de envelop in de blauwe semi-transparante modus.
Aan de andere kant, wanneer ik overschakel naar de modus voor verborgen verwijderde regels, blijft de envelop in ononderbroken lijnen en van dezelfde dikte als de standaardregels (zie hieronder):
Maar als ik de boom uitvouw naar de laatste weergave en het lettertype van de envelopcomponent selecteer, kunnen we zien dat de parameters inderdaad in gemengde en dunne streken zijn, wat niet het geval is in de weergave:
Bovendien, als ik de envelop door een kleurlaag probeer te halen, gebeurt er niets, terwijl als ik het op een ander onderdeel doe, het van kleur verandert:
Ik hoop dat ik duidelijker ben geweest
Wat de montage betreft, hier zijn de parameters van de envelop:
Heb je enig idee van het probleem?
Bedankt
Hallo
Ik heb de indruk dat hij een beetje moeite heeft met de vergaderingen. Ik heb snel getest met een model met een onderdeel en een subassemblage, het onderdeel is prima met de juiste lijnstijlen, de subassemblage is een beetje willekeurig en de buitenste omtrek blijft in een ononderbroken lijn.
Van mijn kant, dezelfde parameters als jij @MLG en mijn SW2020-assemblage met een envelopdeelcomponent en een envelopassemblage is geen probleem, de 2 staan in gemengde lijn met de verborgen lijnweergave, aan de andere kant verwijderd op de gearceerde afbeeldingsweergave, alleen het onderdeel staat in gemengde lijn.
Probeer te zien of je alle onderdelen van je assemblage-envelop aan envelop kunt doorgeven (binnenin om te zien of er iets verandert)
Indien nodig kunt u indien nodig een kopie maken.
Als het iets verandert, is het omdat @Cyril_f waarschijnlijk de juiste track=bug hebt gevonden bij het samenstellen van enveloppen
Ik had het probleem niet met de 2020-versie. We gingen verder naar 2022 en het probleem verscheen op. Het is vrij willekeurig, want bij andere assemblages heb ik het probleem niet ...
Misschien met de hotline kijken of je blokkeert en of je het hebt.
Op die manier zullen ze, als het een bug is, dit melden.
Ja. Ik denk dat ik het ga opgeven en naar hen toe ga.
Bedankt.
De 2020 was niet zonder bugs, maar voorlopig op andere gebieden.
Toen ik een snelle zoekopdracht deed, lijkt het probleem op de subsets te dateren uit de 2014/2015, dus het is niet onmogelijk dat er een regressie is (ik weet niet hoe SW zijn software test, maar er zijn zeker gaten in het racket als ik het gedrag zie van de ene versie van SW naar de andere op basisfuncties)