Ik werk aan een bestand dat door iemand in .step-formaat is verzonden (hij werkt aan solidworks 2014 terwijl ik in 2013 ben).
Het is een grote vergadering, ik heb de moeite genomen om elk van de onderdelen te codificeren, behalve dat hier, toen ik mijn montageplannen maakte, de sectieweergaven gedeeltelijk "leeg" zijn, omdat mijn lichamen "hol" zijn (vanwege het .step-formaat denk ik)
Ik wilde weten of er een eenvoudige en effectieve oplossing was om dit te verhelpen?
om de scherpe aanslagen van de oppervlaktelichamen weer te geven, drukt u gewoon op INSERT - MODEL OBJECT - en in REFERENCE GEOMETRY moet u de oppervlakken controleren!
Heb je een importanalyse gedaan en de opties voor volume-import gecontroleerd?
Het feit dat u een volume niet herstelt, kan simpelweg zijn dat uw solidworks daar niet op is ingesteld, ga naar de SW-importopties en vink het vakje "Probeer een of meer volumes te vormen" aan en start de bewerking opnieuw.
Nadat u het bestand hebt geïmporteerd, moet u de SW Import Diagnostics gebruiken. Zie Handleiding of rechtertoets in de bouwboom. SW zal proberen discontinuïteiten te dichten en een solide
Ik heb de objectfunctie van het model in mijn tekening geprobeerd, maar er kwamen geen veranderingen...
Voor de diagnostische functie voor importeren kan ik deze niet vinden... Ik weet dat ik het de eerste keer dat ik een .step open heb en het is waar dat ik "nee" heb gezegd voor mijn assembly. Is het mogelijk om het nu te doen?
De instructievideo's worden niet weergegeven op mijn werk...
@Simon is de importdiagnose toegankelijk in de foto's: u klikt met de rechtermuisknop op een van de volume- of surface-functies en vervolgens op "Diagnose importeren".
Houd er rekening mee dat deze functie niet meer verschijnt als u functies aan de 3D hebt toegevoegd (zoals materiaalverwijdering,...)
Maar het voorstel van @remrem lijkt me zeer relevant!
Je moet elk onderdeel van je assemblage openen en de importdiagnose doen en zodra alles groen is, valideer je en controleer je of er alleen volumelichamen zijn. Vervolgens neem je je stuk op. Dan doe je dat voor alle stukjes. Normaal gesproken zou het uw onderdelen goed moeten laten snijden op de plannen.
Welke versie van uw servicepack staat op SolidWorks 2013?
Als je de SP5-versie niet hebt. Installeer het, door de bestanden hier te downloaden (door in te loggen): http://www.solidworks.com/sw/support/downloads.htm
Probeer vervolgens het bestand uit 2014 als bijlage te openen.
Edit: Log in op de Solidworks site met behulp van de link en dan zou je in staat moeten zijn om de SP5 te downloaden.
Als dit niet het geval is, probeer dan het menu "?" in SolidWorks en vervolgens "Controleren op updates..." "
De importdiagnose is te vinden in Extra/Diagnose importeren.
Je kunt je step ook uit één stuk importeren met meerdere body's, maar als het groot is, zal de importdiagnose erg zwaar zijn.
Bij het importeren van je stap, wanneer je opent, kies je stap in "type" en heb je toegang tot de importoptie en in deze opties zijn er verschillende keuzes en probeer je met name een volume te vormen. Ik hoop dat het je kan helpen. Het belangrijkste om te weten is dat je een oppervlak niet kunt snijden. We kunnen alleen volumelichamen snijden.
Het probleem is dat ik al mijn onderdelen al heb gecodificeerd met Smart Properties, het is nogal een lange klus, ik heb honderden onderdelen in mijn assemblage...
Als je MyCadTools hebt, is het hulpprogramma CopyOptions daarvoor gemaakt...
Aangezien je Smart Properties gebruikt, denk ik van wel.
Persoonlijk heb ik veel te doen bij de stap. En zodra ik het kan vermijden, aarzel ik helemaal niet. Want op de lange termijn is het ingewikkeld. Bovendien, de tijd die je gaat besteden aan het één voor één typen van de onderdelen met de importdiagnose, zou ik liever de eigenschappen kopiëren en uiteindelijk "gezonde" modellen krijgen.