Mechanisch gelaste tekening

Hallo

In een gelaste mechanische tekening maak ik op het eerste vel het volledige onderdeel en op de volgende vellen plaats ik alleen de lichamen (1 vel per lichaam)

Om de lichamen te plaatsen, gebruik ik de relatieve weergavefunctie en kies ik het lichaam waarvoor ik de tekening wil maken.

Aangezien ik verschillende mechanische sets heb waarvan alleen de afmetingen verschillen, heb ik configuraties gemaakt.

Om te voorkomen dat ik de plannen volledig opnieuw moet doen, verander ik in de tekening de configuratie van het onderdeel, en daar ligt mijn probleem, de weergaven tonen het volledige onderdeel en niet alleen het lichaam dat ik in de vorige configuratie had geselecteerd.
U moet dus het lichaam opnieuw selecteren op alle weergaven.

Het lijkt mij dat er in de versies van 2012 of 2013 niet zo'n probleem was.

Heeft iemand een truc om te voorkomen dat lichamen opnieuw worden geselecteerd?

Hallo

Door uw lijst met gelaste onderdelen bij te werken en alles opnieuw op te bouwen.

Werkt het?

Niet omdat hij de selectie van het lichaam verliest

En waarom zou je geen vergelijkingen doornemen in plaats van configuraties?

waarom als het dezelfde set is  , behalve de zijkanten die verandert

Een assemblageweergave

en een uitzicht op elke kamer

en citeert ze via met een configuratietabel

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=1lUlcP-2e-s

3 likes

Hallo

Zijn de lichamen onsamenhangend wanneer de verstek snijdt? (Ik weet de exacte term niet, maar het is een optievak om uit te vinken net onder de keuze voor versteksnede)

Dank u voor uw antwoorden, maar blijkbaar is het sinds de "selecteer lichaam" vak is toegevoegd dat u systematisch opnieuw moet selecteren de hoofdtekst wanneer u de configuratie wijzigt.

@gt22 zou ik eigenlijk assemblages kunnen maken, maar in ontwerp is het nog steeds veel gemakkelijker en sneller om met een gelaste monteur te werken

@ be Ik zie dat je niet begreep wat ik je wilde vertellen

zelfs als je je set in gelaste mechaniek maakt

Naar elk identiek onderdeel in dit gelaste mechanisme wordt verwezen

Dus via dit referentiedeel weerhoudt niets u ervan om configuraties van dit genoemde onderdeel te maken, dit is onder andere stil in lengte

dus je laat je monteur van die en die afmeting lassen met een X-code

Dus maar 1 plan te doen en oriëntatiepunten a b c  die overeenkomen met de profiellengte

@+ ;-)