Tekenen volgt niet de wijzigingen van de 3D-bestanden

Hallo

In Solidworks 2007 nam ik de plannen over door "Composition to go" te doen. De tekening wordt slechts gedeeltelijk bijgewerkt als ik de bestanden wijzig prt Is er een truc of moet ik de hele tekening opnieuw maken?

Bedankt

Laurent

Hallo

Wat zijn de niet-bijgewerkte delen van het plan?

Hallo

Controleer de links van je tekening (bestand\zoek naar referenties), naar mijn mening moet je plan niet naar je nieuwe bestanden verwijzen.

Mogelijk is er een probleem geweest met de samenstelling om mee naar huis te nemen.

@+

6 likes

Bouw je elke keer opnieuw op?

Het lijkt een eenvoudig antwoord, maar soms...

2 likes

Hoi @laurent

1) Laad uw onderdelen/assemblage

2) bouw deze stukken opnieuw op en sla ze op in je SW-versie

3) Bekijk deze onderdelen op je scherm 

4) Maak je tekening

5) Als u een wijziging aanbrengt, zou u deze wijzigingen in uw tekening moeten vinden

@+ ;-)

Alleen de eerste pagina van de tekening volgt de wijzigingen. Het bevat de weergave van de geassembleerde assemblage en de stuklijst. De andere pagina's die de losse onderdelen bevatten, zitten vast op het oude ontwerp. Ik heb geprobeerd "opnieuw op te bouwen" in de tekening en in de prt-bestanden: geen effect.

In de links staan nieuwe en oude bestanden! Maar ik weet niet hoe ik moet opruimen.

Bedankt voor je snelle antwoorden!

Laurent

bij GT22 zal hertekenen mijn ultieme oplossing zijn. Ik had graag de oude nog een keer willen nemen. Dat zou me maar een paar ribben opleveren om aan te passen.

Dank u voor uw antwoord.

Laurent

@Laurent,

Als er een link naar de oude bestanden is, moet u dubbelklikken op het oude bestand en de link wijzigen in de nieuwe in het linkzoekvenster.

In de hoop dat er niet veel bestanden zijn.

Er moet een probleem of een optie zijn geweest die niet is aangevinkt in de samenstelling om mee naar huis te nemen.

@+

1 like

Zoals Coyote al zei, moeten je tekenbladen nog steeds naar de stukken in het eerste bestand wijzen.

Je moet dus naar Bestand gaan, openen, de tekening selecteren, referenties en verwijzen naar de delen van het bestand van de compositie om weg te halen en niet de originele. Vervolgens openen we het plan en slaan het op

3 likes

in feite zijn er links naar de nieuwe EN de oude bestanden! (zie screenshot) Dubbelklikken werkt niet op de links in het venster "zoeken naar referenties"

Ik denk dat ik een nieuw compleet plan ga krijgen!

liens_anciens_et_nouveaux_fichiers.jpg

Re

Zoals ik said@fthomas om de links te wijzigen, moet je door openen gaan, op de tekening klikken, naar verwijzing gaan en dan kun je dubbelklikken om de links te wijzigen.

Ik had het mis, het is niet in het zoeken naar referenties.

@+

1 like

Dank u allen voor uw antwoorden.

Ik probeerde "referenties" toen ik het opende. Er zijn slechts 5 bestanden. Ik heb de bestemming voor hen veranderd. De lay-out wordt er niet beter op en daarbovenop zijn er veel rood gearceerde rechthoeken. Ik geef het op. Ik ga de tekening helemaal opnieuw maken.

Dank u voor uw hulp.

Laurent

Hallo

Stom idee, maar zijn de detailweergaven niet vergrendeld? (het bestaat op catia, op SW weet ik het niet...)

Hallo

Zijn de tekeningen niet opgeslagen als "Vrijstaande tekening"? Dit kan verklaren waarom de koppeling met 3D tijdelijk wordt verbroken.

Sommige gebruikers gebruiken deze methode om alleen de 2D van een onderdeel of ontwerp naar buiten te communiceren.

Als dit het geval is, selecteert u gewoon "Model laden" in het venster "Openen"

Vriendelijke groeten

mep_detachee.jpg
3 likes

->Chamade: Ik weet niet of de weergaven vergrendeld zijn. Ik weet niet of deze functie bestaat in solidworks.

->Jmsavoyat: inderdaad, het is een losse tekening, maar het laden van het model verandert niets...

Maakt niet uit, ik begin helemaal opnieuw.

Heel erg bedankt aan iedereen die me probeerde te helpen. Het is super leuk!

Laurent

Het lijkt misschien gek, maar toevallig zouden de tekenaanzichten niet verborgen zijn?

Om te zien of dit het geval is, moet je naar de aanmaakboom gaan, met de rechtermuisknop op een weergave in de boom klikken en op "tonen" klikken (als ze niet verborgen zijn, verschijnt "show" niet, er zal "verbergen" zijn)

1 like

Nee Fthomas, dat is het ook niet. Jammer. Ik ben er bijna klaar mee.

Dank u allen,

Laurent