Tekening - Notities/Ballonnen

Hallo

Bij het tekenen wil ik een notitie of bubbel plaatsen met de naam van elke assemblage (geen nummer en een nomenclatuur), hoe maak ik een notitie in uw bibliotheek met een parameter als "assemblage op het eerste niveau"?

Het is me al gelukt, maar het moet een bug zijn geweest, want toen ik heropende, veranderden de notities in de namen van de kamers...

Bedankt

door dit te wijzigen kan zijn: $PRPMODEL:"SW-File Name"

Maar wat te plaatsen voor een montage?

Zie deze link, misschien kan het je helpen ;-)

http://blogs.solidworks.com/solidworksfrance/2016/05/renommer-les-noms-de-composants-dans-larbre-de-creation-feature-manager.html

@+ ;-)

2 likes

@GT22: Begrijp je het verband tussen je antwoord en de vraag niet...?

@deflandre.geoffrrey_1: Misschien door een nomenclatuur door te nemen?

2 likes

Zie ook deze link

http://help.solidworks.com/2013/French/WhatsNew/t_Inserting_Balloons_with_Part_Numbers.htm?id=520d2dff903a425087e5fc6dc9cbe3f2

@+ ;-)

2 likes

Zie mijn tutorial site over Eigenschappen:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_168.html

Dank u voor uw antwoorden.

@ Philippe, ik zou graag de naam van de assemblages van het 1e niveau via bubbels willen zetten en niet via een nomenclatuur (op zeer grote tekeningen, deze duurt lang)

Het is meer visueel voor de workshop voor een implementatie.

Maar in de basiseigenschappen van ballonnen is er alleen "bestandsnaam" of de naam van het onderdeel, maar het moet worden gevonden omdat het in de nomenclatuur werkt.

Hallo

Niets weerhoudt u ervan om de stuklijst buiten het blad te plaatsen.

Om ervoor te zorgen dat SW de gegevens kan herstellen, heeft het een bron nodig. Voor bubbels is het een nomenclatuur.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo Yves,

In het geval van een nomenclatuur krijg ik referentienummers en niet de namen van mijn assemblages, tenzij er een dergelijke oplossing is.

Bubbels met onderdeelnummers invoegen

Ballonnen met onderdeelnummers van de stuklijst invoegen:

1. Klik in een tekening op Invoegen > annotaties > ballon.

De Bubble PropertyManager verschijnt.

2. Klik onder Balloninstellingen op Ballontekst en klik vervolgens op Onderdeelnummer (BOM).
  3. Stel de opties in.
  4. Klik in het afbeeldingsgebied om de ballon te plaatsen.
  5. Ga door met het toevoegen van bubbels en klik PM_OK.gif als je klaar bent.
    wn-2012-part-name.png

Als u ballonnen met de bestandsnaam wilt invoegen, volgt u dezelfde procedure en klikt u vervolgens op Bestandsnaam in plaats van Onderdeelnummer (BOM) onder Ballontekst.
wn-2012-file-name.png 

Bestandsnaam geeft de naam van het bestand weer zonder de extensie.

3 likes

GT22 heeft je het antwoord op je vraag gegeven. Als je het niet volgt, kun je lang zoeken omdat er geen andere :)

1 like

Het werkt via een bubbel en niet via een notitie, aan de andere kant, als je geen nomenclatuur hebt gekozen in alleen het 1e niveau, toont het je de naam van het onderdeel en niet de naam van de subassemblage in kwestie...