Tekening, deel en beweging

Hallo

Ik werk zelden met een componentenbibliotheek. Ik moet vaak een onderdeel nemen dat al is gemaakt, er een wijziging op aanbrengen, de naam (bestandsnaam) wijzigen.

We hebben besloten om de projecten volledig te segmenteren (met uitzondering van leveranciersonderdelen in de bibliotheken).

Waar ik vastloop is het volgen van de tekeningen van het stuk. Mijn doel is niet om de tekeningen opnieuw te hoeven maken (vooral aan de zijkant!, de aanzichten kunnen worden beheerd door sjablonen).

• Ik ken de roedel en ga. Het heeft deze beperkingen. Handig als je een hele set hebt om te gebruiken in een nieuw project, maar als je het stuk voor stuk doet volgens de behoeftes die binnenkomen... Het maakt niet uit.
  • De functies "componenten invoegen" of "een onderdeel vervangen" zijn voor mij niet bruikbaar omdat de plannen niet volgen (tenzij het mogelijk is?)
  • Ik kon hem, zodra de naam van de kamer was veranderd, de lay-out van de oude naam vertellen, een kopie maken met de nieuwe naam, de oorsprong van de verschillende weergaven veranderen,,, dit alles is te lang...

Dank u voor uw advies

Julian

Hallo

Ik zie op het eerste gezicht niet in hoe pack and go niet stuk voor stuk kan worden gedaan (tenzij er onderweg wijzigingen zijn aan hetzelfde project op onderdelen die aan het begin niet zijn geïdentificeerd).

Als een zeer basale oplossing zou ik zeggen om een besparing te maken onder de beoogde tekening en vervolgens zowel de assemblage als de tekening open te hebben, een opslag te maken onder het onderdeel. De links worden dus bijgewerkt (vraag hem niet om de analyse van de use cases te doen om ongewenste updates te voorkomen) in het plan en de montage.

Een andere, minder "ruwe" oplossing is om een kopie van de tekening te maken en vervolgens, eenmaal geopend, op een weergave te klikken en model vervangen te selecteren. Als het gewijzigde model is afgeleid van het oorspronkelijke model met weinig gewijzigde geometrieën, blijven de afmetingen normaal.

3 likes

Hallo

in de tussentijd vond ik dit

https://www.lynkoa.com/en/forum/import-export-formats-neutres/comment-retrouver-un-fichier-solid-work-%C3%A0-partir-dun-plan-apr%C3%A8s-?page=0#answer-

Het is een oplossing, maar misschien is er nog meer efficiëntie?

Hallo

De packAndGo werkt heel goed op een onderdeel en de tekening als deze in dezelfde map zijn opgeslagen, het stelt je ook in staat om de naam van het bestand en de bestemmingsmap te wijzigen...

Anders is het ook mogelijk om Ctrl+C te doen op de onderdeel- en planbestanden, vervolgens een Ctrl+V in de doelmap en vervolgens de 2 bestanden te hernoemen met behulp van de hernoemingsfunctie van Solidworks Explorer.

Je moet ook kijken naar de MyCadTools-tools waarin er waarschijnlijk een hulpprogramma is waarmee je "slimme" projectkopieën kunt maken.

Vriendelijke groeten

1 like

Dankzij al jullie ideeën en links heb ik een methode kunnen bouwen die het voordeel heeft van

maak een paar klikken,

Hiermee kunt u alles doen in de werkomgeving van de software zonder een wandeling te maken.

1. Gebruik de functies "componentinzetstukken" of "vervang een component" naar believen.
  2. "Maak onafhankelijk" opslaan in nieuw project
  3. Klik met de rechtermuisknop op "Tekening openen": het kan het niet vinden en opent een verkennervenster
  4. Zoek de tekening die u wilt terughalen, klik met de rechtermuisknop op "gekopieerd" en plak deze vervolgens in de map van het nieuwe project
  5. Wijzig de naam van de tekening direct (zonder de solidworks-tool) en plaats de nieuwe bestandsnaam
  6. "Kopieer" het directory pad van het nieuwe project
  7. "Klik op verwijzing", voer de nieuwe naam van het onderdeel in en "plak" het pad.

Ik denk niet dat de pack and go effectiever is voor enkele onderdelen

Bedankt voor je hulp

1 like