Hallo
Is het mogelijk om in een tekening van een assemblage een enveloponderdeel transparant te maken en alleen het, een blikje zoals onder SolidEdge voor referentieonderdelen?
Bedankt.
Hallo
Is het mogelijk om in een tekening van een assemblage een enveloponderdeel transparant te maken en alleen het, een blikje zoals onder SolidEdge voor referentieonderdelen?
Bedankt.
Hallo
Hoe noem je een envelopstuk? Heeft u het over de "envelop"-optie die beschikbaar is in de eigenschappen van het onderdeel in een assemblage, of een onderdeel dat u uw envelop, uw voetafdruk geeft?
Als het gaat om het "transparant" maken van een onderdeel van een assemblage op wireframe-niveau, kijk dan naar dit gesprek, het noemt verschillende mogelijkheden zoals de "andere positieweergave" of een lokale snede: http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/rendre-une-piece-transparente-en-filaire-dans-une-mise-en-plan
Hallo
Helaas heeft solidworks niet dezelfde functie als solidedge voor referentieonderdelen en dat is jammer!
Zoals Benoit.LF zegt, moet je de configuraties (weergave, andere positie) gebruiken om hetzelfde effect te krijgen.
Fijne dag
Hallo
Ja in de opties kunt u de enveloppen in transparantie plaatsen (zie afbeelding), vergeet niet om de zoekfunctie in de opties te gebruiken u vindt snel wat u nodig heeft.
@+
@coyote, het kan zijn dat ik een optie verkeerd heb aangevinkt op SW, maar wat je aangeeft werkt alleen op assemblageniveau, maar in een tekening blijven de onderdelen die als een "envelop" zijn gedefinieerd verborgen.
@Benoit.LF in de tekening, ga naar de eigenschappen en vink zie envelop aan
Hallo
@Coyote inderdaad heb ik goed gekeken in de opties voordat ik mijn vraag stuurde.
Het is echter niet in de montage dat ik wil acteren, maar in de tekening.
Hallo
Ik ben benieuwd waarom mijn antwoord een -1 verdiende?