Tekening van de eigendomskamer

Hoi allemaal.

Ik gebruik SW 2013.

Mijn onderdeel en tekensjabloon hebben de eigenschappen van materiaal en massa.

Bij het maken van een onderdeel leg ik het materiaal op het onderdeel (koper, PMMA, enz.), Het bijwerken van de eigenschappen gebeurt zonder enig probleem

In tekeningen is er de mogelijkheid om gegevens op te halen (link naar SW-eigenschappen)

Mijn vraag is de volgende: hoe kan ik deze gegevens AUTOMATISCH ophalen tijdens het tekenen?  Met andere woorden, wat moet de uitdrukking op sjabloonniveau zijn om de naam op te halen van het onderdeel waarvoor de tekening wordt gemaakt.

Ik heb "SW-Material@Pièce.SLDPRT" geïntroduceerd, maar de update werkt niet.

Bedankt voor je hulp

seq.jpg

Hallo

In mijn SolidWorks-bestanden zijn de eigenschappen in 3D (sldprt of sldasm). De tekening heeft vrijwel geen aangepaste eigenschappen.

Dus in de tekening krijg ik de eigenschappen van de 3D direct, door in je titelblok of de opmerkingen een eigenschap van het model te plaatsen door te schrijven: $PRPSHEET:{property name}.

In de hoop dat ik je vraag goed heb geïnterpreteerd.

Fijne dag

4 likes

Hallo

U moet $PRPSHEET gebruiken: "Matiere_SW"

In ons sjabloon hebben we bijvoorbeeld een annotatie ingevoegd met de volgende tekst:

Materiaal $PRPSHEET:"Matiere_SW":  $PRPSHEET:"Materiaal"

Het verschijnt:

XC48 Materiaal: Rond Ø30

Fijne dag

1 like

Op de achtergronden, om de eigenschappen terug te brengen, moet je altijd $PRPSHEET:{ property} schrijven

Dit werkt heel goed voor cartridges waarin al deze eigenschappen automatisch ingevuld kunnen worden

2 likes