MISE en plan SW "shem"

Hoi allemaal

Ik heb een vraag over een bijzondere tekening. Ik moet een plan opstellen voor transparante " Sem ". Dit zijn speciale foto's op schaal 10 :1 met overdrachten. Dit type plan wordt door onze draaier/freesmachine gebruikt om onze walsen te produceren. Ik heb een voorbeeld van een " Sem " plan bijgevoegd.

Heeft u een tutorial over SW die me kan informeren over dit onderwerp (ik kon niets vinden op MyCADservices)?

Cdt

18920806_10155346469787716_4805588320082340566_o.jpg

Waarom voegt u uw schaalweergave op schaal 10:1 niet in het werkblad in en voegt u er detailaanzichten aan toe?

1 like

Het ziet er bijna uit als een ontwikkelde weergave van een cilindrische camera.

Kunt u iets meer vertellen over de momenteel gebruikte methode (en de software)?

Op dit moment gebruiken we Autocad om dit soort tekeningen te maken. Het idee is om het profiel van een hele kiezelsteen op een enkel A3-vel te groeperen, hiervoor gebruiken we markeringen die de continuïteit van de tekening garanderen. 

Bart: de dée is goed, probeer ik. Daarna, als er een meer natuurlijke procedure is, neem ik

In je fragment lijkt het alsof er verschillende kiezelstenen zijn.

Zijn de herkenningspunten de kleine rode cirkels?

Het probleem is om deze oriëntatiepunten te relateren aan de geometrie:
- je maakt meerdere bijgesneden weergaven
- In deze aanzichten maak je een schets, gedimensioneerd naar geometrie (de afmetingen verbergen).

Het is een beetje een hack, als deze oriëntatiepunten overeenkomen met bepaalde en terugkerende punten, is er misschien een manier om iets anders te doen.

1 like

Steffeno: Inderdaad , er zijn de plannen van de twee kiezelstenen tegelijkertijd op een enkel A3-vel. Elk profiel (boven of onder) op het plan is gemarkeerd met letters voor de onderste kiezelsteen of cijfers voor de hoge kiezelsteen, die hier mijn "herkenningspunten" zijn. 

Tegenwoordig worden deze plannen gemaakt op AutoCAD. De technische ondersteuning van Visiativ liet me weten dat er geen "geautomatiseerde" hulp op SolidWorks was die zich toelegde op dit soort gebruik.