Stopafstand voor het tekenen en vouwen van plaatwerk

Hallo

Ik heb een probleem dat niet gemakkelijk uit te leggen is, ik heb met solidworks een plaatwerkonderdeel gemaakt met de juiste buigverliesinstelling voor de dikte van aluminium en de eigenschappen van mijn buigmachine, alles werkt goed, aan de andere kant als ik 2 bochten heb die elkaar "opvolgen" hoe kan ik dan de afmeting van de aanslag aangeven die op het eerste gevouwen vlak komt te staan?

In mijn bijlage heb ik de afmetingen in rood die overeenkomen met mijn eerste bocht en die in blauw die overeenkomen met de tweede bocht (als de eerste niet wordt gemaakt), aan de andere kant komt de afmeting van 26,70 niet overeen met de afmeting van de stop van mijn tweede bocht omdat ik rekening moet houden met mijn plaatdikte.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in de zorgen die ik tegenkom.

Vriendelijke groeten

Stéphane

pliage.jpg

Hallo

Op dezelfde Vé moet je twee stops zetten, een voor de eerste bocht en een voor de tweede laag.

NC-buigmachines hebben een enkele stop, maar bewegen deze constant volgens de volgorde van de vouwen.

Vriendelijke groeten

Hallo zozo_mp de 2 stops die ik ze op solidworks heb gezet? 

Hallo 

Voor een tweede vouw hoef  je alleen de dikte toe te voegen , want die wordt toegevoegd bij het maken van de eerste  vouw. Als je op deze manier ribbelt en als je buigoperator  ervaring heeft , zal hij geen fout maken omdat het buiglogica is .

2 likes

Goedenavond @Stephane_5

Een twijfel maakt zich van mij meester!

Is het om je vouwen in SW te maken dat je de vraag stelt?

Vriendelijke groeten

Als je plannen wilt maken op basis van de realiteit; U moet uitgevouwen configuraties maken met gevouwen vouwen. een platte configuratie voor de 1e vouw in rood, dan een tweede met de 1e vouw gevouwen en de beoordeling van de tweede vouw wordt gedaan met de dikte erbij , d.w.z. 26,7 + 1,5 = 28,2 omdat ik afleid dat het 1,5 mm is.

4 likes

Dank u voor uw antwoorden,

@zozo_mp probeer ik de buigmaten op het plan te zetten zodat de bediener van de buigmachine de juiste waarden invoert om een gebogen onderdeel op de juiste afmetingen te hebben

@ac cobra 427 ja het is 1.5, zal ik deze oplossing proberen

Sorry voor dit late antwoord, maar ik had niet al te veel tijd om met de werkplaats te kijken, de oplossing om de dikte van het plaatwerk aan de rib toe te voegen, lijkt te werken.

Dank u voor uw antwoorden