Hallo
Ik heb een assemblage met verschillende onderdelen, waarvan sommige virtuele onderdelen zijn, de onderdelen die we ontwerpen op basis van de assemblage.
Ik zou ze graag in een plan willen zetten, maar ik kan niet alleen dit onderdeel selecteren, wetende dat het onderdeel intern is in de montage, toch?
Kunt u mij helpen?
Bij voorbaat dank
pl
27 februari 2014 om 10:59
2
Hallo
Dit is alleen mogelijk door gebruik te maken van de functie voor het selecteren van lichamen:
http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_NAMED_VIEW.htm
Het is dus mogelijk om de assemblage te tekenen door alleen het lichaam van het interne onderdeel te selecteren.
Hallo
Een onderdeeltekening kan alleen op een "echt" onderdeel worden gedaan en niet op een virtueel deel.
Als je je onderdeel in het echte leven niet wilt bewaren, maak dan een tekening van je montage door alle andere onderdelen te verbergen.
2 likes
Benoit.Als je methode werkt, maar er is geen kortere naaf, want als het een grote assemblage is, zal het lang zijn
pl
27 februari 2014 om 11:19
5
De methode die ik heb voorgesteld is waarschijnlijk korter!
Maar het doel van de interne onderdelen is juist niet om een bestand te hebben, dus ook geen tekening!
Anders moeten ze worden geconverteerd naar echte SolidWorks-bestanden:
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_SAVE_AS_VIRTUAL_COMP.htm
2 likes
bart
27 februari 2014 om 12:19
6
Hallo
Klik in de Creatieboom met de rechtermuisknop op het betreffende onderdeel.
Selecteer "ruimte besparen"
Sla het op en maak uw gebruikelijke tekening.
sans_titre.png
2 likes
Ja, maar ik wil het stuk niet opnemen
Snelle vraag: als ik het onderdeel ergens opsla en ik het onderdeel in mijn assemblage aanpas, wordt het onderdeel dan ook aangepast?
pl
28 februari 2014 om 07:55
8
Ja, als het onderdeel geregistreerd is, wordt het niet meer intern in de assemblage.
Als het van de harde schijf wordt verwijderd, verdwijnt het uit het geheel.
Is je vraag hiermee beantwoord?
Zo ja, sluit deze dan. Zo niet, vertel ons dan wat je mist.
Fijne dag
2 likes