Tekening

Hallo

In een assemblage heb ik een onderdeel gemaakt dat een volume vertegenwoordigt
Bij het tekenen zou ik graag willen dat dit deel transparant is, maar dat de omtrek gestippeld is

Ik heb een oplossing gevonden die ik niet ken.
Ik maak een configuratie waarin ik dit onderdeel in de verwijderde staat zet.
In de tekening gebruik ik de functie "bekijken vanuit een andere positie".
Dit stelt me in staat om het stuk in stippellijnen te hebben, maar niet in de doorsnedeaanzichten of perspectieven

Om het even welke ideeën?

Bij voorbaat dank

capture2.jpg

Goedenavond

Waarom maak je geen 3D-schets van je "kubus"?

Of je tekent het helemaal opnieuw en verwijdert je deel, of je gebruikt dit deel om de randen opnieuw te tekenen (ik geloof dat het converteren van schetsentiteiten niet werkt naar 3D-schetsen).

Dus in je tekening geef je deze 3D-schets weer die je kunt zien in al je standaardaanzichten, secties, details,...

3 likes

Hallo

A priori bestaat de andere positieweergave ook voor 3D-weergaven:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSGRXj65gWRk-77P-PejsBakA8dhQR0G5AR6QhrGuyfEMqEtLGNgJkMP2eo

Bedankt voor deze antwoorden, maar het resultaat voldoet in ieder geval niet aan mijn verwachtingen:
- de 3D-schets zal zichtbaar zijn in een sectie met alle streken. Als het geen kubus is, past het niet
- Zicht vanuit een andere positie werkt niet in een snede

Dus begon ik met een 3D-schets (@Benoit.LF, de conversie van entiteiten werkt in 3D-schetsen) en ik creëerde een mechanisch gelast onderdeel met een vierkant van zeer klein formaat 0,01 mm

Het is niet perfect omdat we 2 zeer nauwe lijnen hebben, maar bij gebrek aan iets beters...

capture3.jpg

Bedankt voor deze antwoorden, maar het resultaat voldoet in ieder geval niet aan mijn verwachtingen:
- de 3D-schets zal zichtbaar zijn in een sectie met alle streken. Als het geen kubus is, past het niet
- Zicht vanuit een andere positie werkt niet in een snede

Dus begon ik met een 3D-schets (@Benoit.LF, de conversie van entiteiten werkt in 3D-schetsen) en ik creëerde een mechanisch gelast onderdeel met een vierkant van zeer klein formaat 0,01 mm

Het is niet perfect omdat we 2 zeer nauwe lijnen hebben, maar bij gebrek aan iets beters...