Mobiliteit van een assemblage binnen een assemblage

Hallo
Onder SW2017, win 10.
Ik wil graag een assemblage mobiel maken in een andere assemblage.
Het is een intrekbaar landingsgestel, de rotatie om zijn as en zijn demping.
Om dit te doen, moet u de eigenschappen van de montage doornemen, alleen de demping werkt.
In de eigenschappen van elk onderdeel van de assemblage wordt het "flexibele" deel grijs weergegeven.
Enig idee?
Doe-het-zelf

Klik met de rechtermuisknop op de assemblage die we flexibel willen maken en maak vervolgens de subassemblage flexibel.
image
Een voorbeeld:

4 likes

Om verder te gaan in wat @sbadenis zegt, is het belangrijk om te begrijpen dat het "flexibele" alleen werkt met assemblages. Hiermee kunt u onderdelen binnen uw subassemblage verplaatsen. Maar om dit te doen, moet je de nodige vrijheidsgraden hebben verlaten. Ofwel door de beperkingen weg te nemen die uw beweging verhinderen, ofwel door geavanceerde en/of mechanische beperkingen te doorlopen

2 likes

Ik heb de video gezien, mijn subassemblage is erg flexibel, maar nog steeds hetzelfde probleem.

De bewegingen van deze sub-vergadering haalden uit de vergadering haar goed.

Hallo;
Probeer in de opgeloste modus te werken.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Zijn uw montagebeperkingen niet te veel beperken?

Sorry, wat is de opgeloste modus

Oh laat me het niet weten, over het algemeen worden overbeperkingen gerapporteerd door SW.

Daarna heb ik misschien de oplossing om mijn subassemblage in de assemblage weer in elkaar te zetten.

In je screenshot staat de 8e optie: "zet licht op opgelost".
De lichtgewicht modus zorgt ervoor dat SW kan werken zonder de geometrie volledig te belasten en daardoor de machine minder te belasten.

Het is zeer waarschijnlijk dat het oplossen van de situatie de situatie zal verbeteren.

3 likes

Hallo @diiity

Het blijkt dat ik de hele dag "Flexibel" gebruik met meerdere ASM s/s in flexibele modus en de opgeloste modus verandert niets.
Aan de andere kant zie ik dat je het rood-groene lampje op je wiel hebt, wat een indicatie is dat je de montage niet hebt bijgewerkt, of dat je een beperking hebt die blokkeert.
Kunt u een beeld krijgen van de beperkingen van het S/S ASM roulettewiel en een ander met alle beperkingen van het algemene ASM.

Nog iets om te weten: deze "flexible set s/s" functie is nogal grillig zodra je meerdere ASM s/s tegelijk gebruikt.
Om de wispelturige te deblokkeren, schakelt u eenvoudig terug naar stijf en vervolgens weer flexibel.

Plaats een pak met rits en ga en ik vertel je in minder dan twee minuten waar de PB vandaan komt (of ik eet een pagina uit de lokale krant zonder me aan te kleden)

Vriendelijke groeten

3 likes

Ik heb geprobeerd om opgelost te verlichten, en te annuleren en uit te stellen, het verandert niets
Ik sluit mijn assemblage in
En eet smakelijk Zozo_mp
fuse_roulette.zip (298.7 KB)

Ook voor mij is de opgeloste modus verplicht (de beperkingen worden niet in het licht weergegeven)
Om zeker te zijn, sluit je je assembly en vanuit de solidworks explorer neem je de opgeloste optie voordat je opnieuw opent:

1 like

We moeten een pak doen en gaan
Wat je me hebt gestuurd is onbruikbaar

do ==> bestand ==> Inpakken en gaan ==> selecteer "opslaan in ZIP-bestand"
En plaats deze ZIP daar

Vriendelijke groeten

Hier is
fuse_roulette.zip (4.5 MB)

@diiity

Het werkt perfect, maar aangezien je bent vergeten je staartwiel aan de romp te bevestigen, voelt het alsof het niet werkt.
Bekijk de video en je zult zien dat de sub-ASM erg flexibel is (maar hij beweegt in de interstellaire ruimte)
Vriendelijke groeten

2 likes

Hier is het zwenkwiel dat ooit is gefixeerd ten opzichte van vliegtuigen

3 likes

Met mij gaat het goed

2 likes