Vaste afmetingsmodus als ik aan het schetsen ben

De laatste tijd kan ik niets in een schets doen zolang er een dimensie is.

de computer gaat in dimensiemodus, ik kan alleen een dimensie wijzigen, maar niet meer traceren.... Hoe kom je uit deze modus?

Bij voorbaat dank.

sw_mode_fige_le_27-06-2019.jpg

Hallo. Heb je geprobeerd opnieuw op te starten? Soms lost het het probleem op.

Hallo

Ja, ik zet mijn pc meestal elke avond uit.

Hallo

Heb je hetzelfde onderdeel op een ander werkstation geprobeerd?

1 like

Hallo @ fbicard_2

Kun je je stuk posten, het moet iets heel eenvoudigs zijn.

Een beetje zoals wanneer het alleen-lezen gaat, maar met blokkering.

Om de aanvraag voor @ac cobra af te ronden, zit je op een enkel werkstation of in een netwerk en maak je gebruik van PDM.

Vriendelijke groeten

Hoi allemaal

En bedankt!

Het heeft niets te maken met het onderdeel, maar met de configuratie van SW.

Niets werkt, ik zit vast in deze modus, ongeacht het onderdeel, wat de schets ook is...

Ik ga SW verwijderen en opnieuw installeren, misschien een bug ... Wie zei er nog een...?

Een prettig weekend.

Dat heb ik persoonlijk nog nooit gezien

plus ik begrijp het niet echt

Je hebt een open schets met blauwe letters op de voorkant van je stuk

je rode cirkel die je aan de zijkant wilt. Is niet op hetzelfde niveau, wat doet deze rode cirkel?

kun je je stuk plaatsen om je probleem te begrijpen?

of via Team Viewer om de controle over te nemen

@+

Hallo

Directe verwijdering? Ik zou proberen een herstel van de instellingen in de eerste plaats, dan een reparatie van SW indien nodig, dan alleen een verwijderen en dan opnieuw installeren ... Kun je een kopie van het volledige scherm plaatsen in plaats van slechts een klein stukje?

Vriendelijke groeten

2 likes

@ D.Roger

Vind je zijn imago niet raar?

Zijn rode cirkel ligt niet op hetzelfde vlak als zijn open schets

@+ ;-)

1 like

@gt22,

Ik denk dat hij degene is die de rode cirkel heeft gemaakt (alleen op de schermafbeelding) om te laten zien dat zijn muisaanwijzer vastzit in de dimensiemodus, ik vind het alleen zonde om niet meer te laten zien zodat we kunnen zien in welke modus / menu hij zich bevindt op het moment van het probleem, die ons zou kunnen leiden naar een mogelijke analyse en oplossing.

Vriendelijke groeten

2 likes

Je bent het met me eens dat zijn schets waar een belettering in zit, open is

Ja ik ben het met je eens, zijn schets is open.

1 like

Deze belettering werkte goed voordat de bug ...

Er is een nieuw probleem: ik ben in de modus voor geforceerde aanhalingstekens, onder de muis heb ik het citaatsymbool.

Als ik een schets open, wat het ook is, zelfs als ik een nieuwe maak, zodra er een dimensie is, loopt deze vast vanwege deze modus die ik niet kan verwijderen.

Om D.Roger te antwoorden, ik heb vanmorgen een reparatie geprobeerd, maar het is altijd hetzelfde...

Welke versie van SolidWorks gebruik je?  SP?

Het kan interessant zijn om een onderdeel te installeren of je hebt het probleem, als het een algemeen probleem is dat je had voordat het gebeurde? Configuratiewijziging, updates....  

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Het lijkt erop dat het uit de lettertypen komt
Vooral het Century Gothic-lettertype
Hier te downloaden:
https://www.wfonts.com/search?kwd=century+gothic

Kopieer dan hier:C:\Windows\Fonts
Start soldiworks vervolgens opnieuw op.

Het kost niets om te testen ...

Ook zou een herinstallatie van Solidworks het probleem oplossen, blijkbaar, een beschadigd registerding ...  

@+