Resolutie modus

Hallo, na een beeldherkenning is mijn schets in de automatische resolutiemodus uitgeschakeld. Hoe kan het worden geactiveerd, omdat het voorkomt dat je de stippen sleept

capture_mode_auto.jpg

Heb je deze link gelezen

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_Using_Automatic_Solve.htm

Het lijkt erop dat je kunt zien of het actief is of niet

@+

2 likes

Hallo

klik op Extra / Schetsinstellingen / Automatische resolutie.

4 likes

@gt22, sorry dat ik tegelijkertijd antwoordde. Maar het antwoord is hetzelfde.

1 like

Geen probleem: 1 minuut afhankelijk van de meter

maar het antwoord is zeker goed, aangezien we met 2 zijn om hetzelfde antwoord te geven :-)

@+ ;-))

1 like

Over het algemeen maak ik een afbeeldingsinvoeging die ik schaal naar de gewenste lijn op een schets 

dan neem ik met lijnen alle lijnen terug, of ze nu gebogen zijn of niet, ik zoom zo veel mogelijk in om op zijn best in het midden van de pixelvorming te zijn

Eenmaal terug in de normale weergave zie je alleen DAL

En het is supersnel en je weet tenminste zeker dat al je stippen en lijnen samenkomen zoals het hoort

Om op te mediteren misschien ;-)

1 like

@gt22 ja, ik realiseer me dat er sprake is van een dubbele schets en veel gebrek aan toeval. Het is een eerste stap met een pixelatie van 2400 dpi en een zeer lage tolerantie. 

De herkenning is erg goed gedaan, maar je moet bepaalde punten bijstellen.

Ik sta mezelf toe Sebastien te valideren, want dit antwoord is direct in zicht, ook al is dat van GT22 hetzelfde maar verwijst het naar een andere pagina.

1 like

Zelfde probleem..... maar ik schaam me, ik kan geen gereedschap vinden..... :(

Klik op de zwarte pijl:

Dan:

Het menu Extra verschijnt.

1 like

tool staat in de menubalk bovenaan

Tik op de pijl naast Solidworks in de linkerbovenhoek

Het menu verandert

of Automatisch zoeken naar relaties op het tabblad Zoeken

@+

1 like