Tekeningsjabloon - meerdere vellen + vooraf gedefinieerde weergaven

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje voor de kenners omdat ik de oplossing niet kan vinden :nerd_face:
Ik probeer momenteel een documentsjabloon te maken voor plaatwerktekeningen, maar het lukt me niet om te doen wat ik wil...
Mijn model heeft 2 vellen, de eerste met een isometrische weergave van het onderdeel en de tweede met een platte weergave in uitgevouwen toestand van mijn onderdeel.

Mijn probleem is dat wanneer ik mijn documentsjabloon open, het gedeelte wordt weergegeven in het 1e vel, maar niet in het tweede... Ik heb de indruk dat bij het openen van SW de weergaven met betrekking tot het model alleen op het actieve blad worden ingevoegd en niet op alle bladen!
Heeft iemand een oplossing/techniek om dit op te lossen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp :slight_smile:

Onmogelijk om een vooraf gedefinieerde weergave te maken voor een plat patroon (uitgevouwen toestand), behalve via macro
Ik denk dat dat de reden is.

En dat is precies wat je kunt met SolidWorks 2022! Vooraf gedefinieerde weergaven - 2022 - Wat is er nieuw in SOLIDWORKS
We hebben net geüpdatet naar SW 2022 en ik vond deze functie interessant, maar onmogelijk om het te laten werken met mijn dubbele bladverhaal ...

Als u na 15 jaar aanspraak te hebben gemaakt op deze optie, zou uw wens binnen ongeveer :smiley:15 jaar moeten worden ingewilligd als u het vooraf gedefinieerde MEP op 2 bladen claimt.
Anders sorry, ik ben in 2020, dus het is niet mogelijk voor mij om je meer te helpen.

Ik doe mijn uitgevouwen weergave op 1e vel + de 3 weergaven en ISO-weergave hard een 2e vel via macro

Tot over 15 jaar dus ahahaha :smiling_face_with_tear:

OK! Misschien moet ik hetzelfde doen als jij als ik het anders niet voor elkaar krijg... Start je de macro handmatig of heb je een mogelijkheid gevonden om de macro automatisch te starten bij het maken van je tekening?

De macro wordt gestart door het onderdeel in een assemblage te selecteren of door vanuit het onderdeel te starten. Dan doet hij de MEP in mijn auto

1 like