Uniek tekenmodel? SolidWorks (Engelstalig)

Hallo 

Mijn bedrijf heeft basiskaarten voor elk formaat van A4 tot A0 in horizontaal en verticaal.

Ik probeer verschillende lagen aan te brengen voor afmetingen, snijtekens, ... bovenop deze achtergronden.

Mijn probleem is het volgende: ik open mijn tekensjabloon zonder een papierformaat te selecteren, ik pas mijn lagen aan volgens de behoeften en ik verander de algemene laag in "volgens de standaard". Wanneer ik een nieuwe tekening open, worden de lagen van de documenteigenschap beïnvloed  , maar de algemene laag staat niet meer op "volgens standaard". Behalve als ik hetzelfde proces doe, maar door een papierformaat te selecteren en dat specifieke formaat te openen, werkt het. Mijn vraag is: Is het mogelijk om een enkel sjabloon voor lagen te maken, dat voor alle beschikbare formaten kan werken?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Je moet onderscheid maken tussen sjabloon (drwdot) en basiskaart (slddrt).
De sjabloon is het bestand dat wordt aangeroepen wanneer u het bestand/nieuw doet. Het sjabloon definieert de parameters die te vinden zijn in het tabblad "Documenteigenschappen" en zichtbaar de definitie van de lagen en bevat een achtergrond.
De achtergrond gaat meer over het visuele aspect (er is de cartridge, de rand, enz.).

U moet dus uw sjabloonbestand bewerken.

3 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoord.

Ja, ik begreep de nuance tussen de twee. Ik denk dat de manier waarop ik mijn model aanpas niet de juiste is.

Ik ga als volgt te werk: Bestand > New > Drawing en bij het kiezen van het formaat verlaat ik via de rode pijl (zie bijgevoegde afbeelding) dan wijs ik mijn lagen toe en ten slotte klik ik met de rechtermuisknop op het blad > wijzig ik de laag > "Volgens de standaard". Ik sla mijn model op in (drwdot) formaat .

Als ik volgens dit proces een nieuw document open via dit tekensjabloon, staat de basislaag direct op een aangemaakte laag, bijvoorbeeld "Maatvoering" en niet "Volgens de norm".

Denk je dat dit het juiste proces is of is er iets dat me volledig ontgaat?

capture.png

Ik kwam tot een min of meer acceptabele oplossing.

Ik definieer mijn parameters, sla alles op in (slddrt) op de server zodat mijn collega's dezelfde hebben en bij het openen van een planbestand reset ik de laag naar "volgens de standaard" en het werkt ongeacht het formaat. Het enige probleem is dat ik graag zou willen dat de "volgens de standaard" wordt geselecteerd zodra het bestand wordt geopend.

A priori zou ik zeggen dat je de juiste methode hebt.
Weet je zeker dat je het sjabloonbestand dat je hebt opgeslagen opent?

Hallo

Niet het probleem met de documentsjablonen. Als ik lagen verander en opsla als drwdot, is de laag zodra ik een bestand uit dat sjabloon open hetzelfde als de laag die ik heb geselecteerd bij het opslaan.

Welke versie van SW?

Hallo

Wij hanteren SW 2017.

Bij het maken van een skin-standaard is het mogelijk om deze op te slaan in een extern bestand, maar is het mogelijk om de geselecteerde basisstandaard te definiëren zonder er handmatig naar te hoeven zoeken?

Goedenavond

Altijd hetzelfde, door een documentsjabloon, dat is ingesteld zoals u dat wilt, en een basiskaartsjabloon op te slaan dat in dat documentsjabloon, wordt gebruikt.

Als u klaar bent, zijn alle instellingen identiek aan het maken van een nieuw bestand van dit model/deze modellen.

1 like