Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een voertuig met vierwielaandrijving te modelleren op mecha3d? Zo ja, hoe, wetende dat ik het digitale model van het voertuig heb.
Ik zou graag de bewegingsvergelijking willen weten als functie van de rotatiesnelheden van elk van de wielen die onafhankelijk zijn
Bedankt. Als je meer details nodig hebt, aarzel dan niet, ik sta stand-by :-)
Goedenavond @Jean-Christophe
Om er zeker van te zijn dat we het over hetzelfde hebben, laten we een paar dingen controleren.
- Als je zegt - het modelleren van een voertuig met vierwielaandrijving op mecha3d - ben ik niet zeker van het vocabulaire. Voor ons, als we het hebben over modelleren, is het een kwestie van het maken van alle onderdelen die, eenmaal samen beperkt, een assemblage zullen vormen. Dit is zeker wat je noemt een "digitaal model van het voertuig" dat met solidworks moet worden geproduceerd. Dit betekent dat je zowel SLDPRT- als SLDDP-bestanden hebt
Bevestigt u dit punt???
- Het is dit samenstel dat door Méca3D zal worden gebruikt om het model te animeren of bewegingen te simuleren en een bepaald aantal resultaten te verkrijgen (krachtcurmen, zwaartekracht, veren, koppelkrachten in de schokabsorberende cilinders, enz.) die over het algemeen het "model van het gedrag van het mechanisme" worden genoemd.
- Je zegt ook: "Ik zou graag de bewegingsvergelijking willen weten als functie van".
Uw wens is lovenswaardig: maar ik zie niet in hoe het forum op basis van deze intentieverklaring iets kan doen om u te helpen.
Het forum kan u helpen op een functie van een software of u aanwijzingen geven over een functie die u niet kent of beheerst, maar aangezien we geen goeroes zijn met krachtige charmes en begaafd met transcendentale visie en bovendien "Harry Poter" niet vaak op dit forum: Ik vrees dat we niets voor u kunnen doen.
Aangezien we nooit het werk voor de studenten doen , vertel ons waar je precies mee worstelt.
Je zou kunnen beginnen met het maken van screenshots van het 3D-model gemaakt in SolidWorks (met de weergave van de creatieboom, de beroemde feature manager. In ieder geval zodat we in ieder geval wat informatie hebben over het uiterlijk van het voertuig.
Vriendelijke groeten
PS: met zo weinig informatie loop je het risico in brand gestoken te worden op dit forum of op een ander forum
Hello@Zozo_mp
Dank u voor uw antwoord,
Ik heb inderdaad het digitale model (SLDPRT en SLDASM) en ja , ik zou graag willen werken aan het gedragsmodel met meca 3D. Ik kan het model niet online zetten omdat het een project is met een bedrijf.
Mijn vraag is of het mogelijk is om de grond en het wiel/grondcontact met een 3D-meca te mobiliseren en een animatie te maken op basis van de koppels/rotatiesnelheden die door de motoren op de wielen worden toegepast?
Vriendelijke groeten