Hallo, is er een techniek om een elastiekje (meer concreet een bungeekoord) te maken in solidworks 2016?
Bedankt
Hallo, is er een techniek om een elastiekje (meer concreet een bungeekoord) te maken in solidworks 2016?
Bedankt
Hallo
Kunt u specifieker zijn en ons beschrijven wat u niet kunt doen.
Kijk ook op GrabCAd of My3DContent, er kan wat kant-en-klaar zijn.
@+
Ik moest een keer een riem modelleren.
Het is een beetje hetzelfde principe.
De twee lussen moeten aan het einde worden gemodelleerd en vervolgens met deze lussen worden verbonden door een spline.
Zwaai een rond profiel op deze spline.
Je kunt de spline logischerwijs laten bewegen zoals je wilt, een beetje als een touwtje.
Je moet "instant 3D" activeren
Dank u voor uw antwoorden. Kortom, mijn bungeekoord is verbonden met een platform; Afhankelijk van de positie van dit platform zal mijn bungeekoord meer of minder uitrekken. Het doel is om een onderdeel te hebben zodat de geometrie dynamisch evolueert volgens de positie van mijn platform. Ik dacht erover om een schuifsysteem te maken om het te schematiseren, het werkt maar het is niet erg realistisch.
En wat zijn de minimale en maximale afmetingen van deze elastische spanner, evenals de doorsnede
Een screenshot zou verstandig zijn ;-)
Waarom maak je geen 2 concentrische buizen in een oppervlak van 100°
Maak een assemblage van deze 2 buizen en een axiale spanning in deze 2 buizen
Deze 2 buizen, die aan hun buitenste uiteinden zijn bevestigd, zouden in elkaar schuiven
Het is aan jou om de texturen te vinden die goed passen
en maak de einddoppen om ze aan beide zijden te bevestigen
@+
Ja je methode komt overeen met het diasysteem dat ik had getekend, ik denk dat ik bij dit idee blijf. Bedankt voor je hulp