Ik ben docent op een middelbare school en ik begeleid momenteel een middelbare schoolgroep op een CAD-project.
We zijn bezig met een project voor een nationale 3D-modelleringswedstrijd. Om gemodelleerd te worden, moeten we een kraan modelleren die zich op het terrein van ons etablissement bevindt, waarvan hier een foto is:
Om deze modellering uit te voeren, hebben we schetsen gemaakt van de foto's die van de kraan zijn gemaakt, en vervolgens 3 bossing/smoothing-functies gemaakt tussen de gesloten schetsen aan de onderkant van de drukknop, aan de onderkant van de muur en aan de onderkant van de kraan. Hier is het resultaat:
Het probleem is dat je met de afvlakkingsfunctie geen volume kunt maken van 3 gesloten schetsen, slechts 2 tegelijk, vandaar het gat in ons model. Ik bereik het maximum van mijn kennis in 3D-modellering, daarom doen we een beroep op jou. Is er een functie, een truc waarmee je een model kunt maken van 3 gesloten schetsen?
Het ziet er erg goed uit, en met een gladstrijkfunctie... Geen manier om het bestand vanuit huis te openen, geen solidworks, ik zal het morgen op het werk bestuderen.
Ik houd u op de hoogte van de voortgang van het project,
Dankzij uw hulp zijn we er eindelijk in geslaagd om onze kraan te modelleren. Het 3D model is definitief, we gaan morgen een mal maken en ik denk dat ik deze 's avonds ga 3D printen om voor aanvang van het weekend de mal en de kraan te vergelijken.