Modelowanie kranu?

Witam

Jestem nauczycielem w szkole średniej, a obecnie nadzoruję grupę licealną nad projektem CAD.

Pracujemy nad projektem na ogólnopolski konkurs modelowania 3D. Aby zostać wymodelowanym, musimy zamodelować kran znajdujący się na terenie naszego zakładu, którego zdjęcie znajduje się poniżej:

Robinet

Aby przeprowadzić to modelowanie, stworzyliśmy szkice ze zdjęć wykonanych baterii, a następnie wykonaliśmy 3 funkcje wklęsłości/wygładzania między zamkniętymi szkicami u podstawy przycisku, u podstawy ściany i na dolnym końcu baterii. Oto wynik:

Modèle 3D du Robinet

Problem polega na tym, że funkcja wygładzania nie pozwala na stworzenie objętości z 3 zamkniętych szkiców, tylko 2 na raz, stąd w naszym modelu. Osiągam maksimum swojej wiedzy z zakresu modelowania 3D, dlatego zwracamy się do Was. Czy istnieje funkcja, sztuczka, która pozwala na wykonanie modelu z 3 zamkniętych szkiców?

Z góry dziękujemy,

Mikołaj.

1 polubienie

Witam

Czy próbowałeś bez wygładzania, z dwoma obrotami głównych kształtów i zmiennym liściem?

Niestety tak, a kształty są zbyt nieregularne, aby dzięki tej metodzie uzyskać zadowalający efekt. 

coś w tym stylu?

patrz załączony plik SW 2012

@+

robinet_presto_nicolas.sldprt
7 polubień

Wygląda bardzo dobrze, a z funkcją wygładzania...  Nie ma możliwości otwarcia pliku z domu,  nie ma solidworks, przestudiuję go jutro w pracy. 

Dziękuję, będę Cię informować, jeśli to zadziała. 

1 polubienie

Tak, to 2 funkcje wygładzania, które się przecinają

Musisz bawić się płaszczyznami i tworzyć profile oraz krzywe prowadzone

To od Ciebie zależy, czy postawisz odpowiednie kursy

Jest to spacer, ale nie ma tylko jednej ścieżki, która prowadzi do Rzymu ;-) 

Możesz również zoptymalizować część pod względem powierzchni, tworząc profile x ustnika

Aby to zrobić, po prostu musisz mieć odpowiednie kursy 

Udaje nam się pójść znacznie dalej w kształtach z powierzchnią

@+ ;-)

3 polubienia