Modellering van een spaangroef door volumeverwijdering te scannen

Hallo

Ik wil een groef van een frees of boormachine modelleren.

Deze bewerking wordt uitgevoerd met een slijpschijf die langs een spiraalcurve beweegt.

Om het volume zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te modelleren. Ik creëerde  een volume (slijpsteen) en een helixcurve als traject.

Ik heb moeite met het positioneren van het volume voor het verwijderen van materiaal. Hoe dan ook, het resultaat klopte niet in verhouding tot  de curve... Het resultaat komt niet overeen met het "stl"-model dat door programmeersoftware wordt gegenereerd .

Bijgevoegd is een stl-bestand van het volume dat op solidwork moet worden gemaakt en een sldprt-bestand van mijn materiaalverwijderingstest.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Vriendelijke groeten 

JB

dr_for_std_a_d9_z2_rr.stl
piece1_-_copie.sldprt
1 like

HalloJean-Baptiste Grolleau,

Hier is mijn creatie zonder al te veel hoofdpijn te nemen. (SW 2020 SP4)

... Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen ...

@+.

AR.

Deel 1.SLDPRT
Deel 1.SLDPRT
Deel 1.SLDPRT

Bedankt AR, maar het zal te simpel zijn :). 

Als je naar het stl-bestand kijkt, zie je de complexiteit van het slijpen van de fluitmodellering . 

Ja inderdaad,

Ben je op zoek naar een perfect detail?

Het is beter om het op de juiste sites te gaan vinden Dus!!

Succes dan...

AR.

Ik ben op zoek naar een detail dat inderdaad heel dicht bij de werkelijkheid ligt. Daarom gebruik ik een scan materiaalafname met een volume. om de werkelijke verplaatsing van de slijpschijf te modelleren om een zeer nauwkeurig resultaat te verkrijgen.

Welke site zou meer geschikt zijn om mij te adviseren over het modelleren van dit soort vormen met solidworks?

Bedankt

JB

Ik ben op zoek naar een detail dat inderdaad heel dicht bij de werkelijkheid ligt. Daarom gebruik ik een scan materiaalafname met een volume. om de werkelijke verplaatsing van de slijpschijf te modelleren om een zeer nauwkeurig resultaat te verkrijgen.

Welke site zou meer geschikt zijn om mij te adviseren over het modelleren van dit soort vormen met solidworks?

Bedankt

JB

Hallo

Er zijn nogal wat opties bij het scannen van volumes. Waaronder enkele waarmee u de tool in een bepaald plan kunt houden (zeker uw behoefte).

Het is ook mogelijk dat de wielen die worden gebruikt om de boren te maken een nogal bijzondere geometrie hebben (om bumperkleven van het gereedschap te voorkomen..)

Omdat ik in 2020 ben, kan ik je niet meer helpen. Een neutraal bestand van uw uiteindelijke volume en gereedschapslichaam zou iedereen in staat stellen u te helpen.

Hallo

Ik kom daar op terug, maar kan de onderstaande tutorial je helpen?

Omdat ik geen SW bij de hand heb, kan ik je bestanden niet zien, maar ik denk dat dat is wat je wilt bereiken.

https://www.javelin-tech.com/blog/fr/2017/04/solidworks-cut-sweep-body/

A+

Hubert

1 like

Hallo allemaal en bedankt Hubert,

Dank u voor uw antwoord, dat is wat ik wil doen. Deze functie werkt echter niet in mijn geval...  

Solidwork modelleert niet het verwachte resultaat... De vorm en output van de fluit komen niet overeen met de realiteit en bugs...

1 like

Hallo @jean-baptiste.grolleau 

In de demo's die ik over dit onderwerp zag, gebruiken we altijd een cilinder met een plat uiteinde of een halfbolvormige punt.

Dus geen propeller op het gereedschap die het materiaal zal verwijderen.

Dit is begrijpelijk omdat SW moeite zal hebben met het werken met de rand van een frees. Trouwens, alle CAM-programmeersoftware die ik ken, werkt zo

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo @Zozo_mp ,

Dank u voor uw antwoord. Ik weet niet of mijn uitleg duidelijk genoeg is.

Het volume dat het materiaal zal verwijderen, is een volle en volledige cilinder die langs een spiraal beweegt.

Solidworks kan het resultaat niet modelleren, wat een spiraalvormige fluit zou moeten zijn (zie mijn eerste screenshot).

De functie Sweep Volume Removal werkt alleen volgens het voorbeeld van @Hubert en uw uitleg.

Kortom, ik zie geen oplossing voor mijn geval met het verwijderen van volumematerie door te scannen...

Ik dacht eraan om een geveegde baas te gebruiken en vervolgens een combine te doen om het gegenereerde volume van mijn hoofdlichaam af te trekken, maar het is niet mogelijk om een geveegde baas met een volume te doen (en als ik het met een schets doe, zal het resultaat anders zijn).

Ik denk dat ik binnen de grenzen van solidworks ben om deze vorm te modelleren...

Ik ben niet het type om op te geven, maar nu zie ik geen oplossing meer ...

1 like

Hallo

Een v2020-model dat moet overeenkomen met wat u zoekt (ik had geen plezier bij het proberen om de propeller of het profiel van de STL te gebruiken: de spoed is niet de juiste en het is mogelijk dat het gereedschap complexer is dan een eenvoudige uitgestraalde slijpsteen).

Het geheim is hier (de keuze van het vlak loodrecht op de as zodat het gereedschap niets doet terwijl het de helix volgt):

dr_for_std_a_d9_z2_rr.sldprt
1 like