Hallo
Ik ken geen wondermethode (maar ik heb niet alle CATIA-modules).
Voor zover ik weet, is er geen CATIA-commando om een instantie van het originele bestand te isoleren.
Dus ik zou zeggen dat er 2 behoeften kunnen zijn
1 Volledig onafhankelijk stuk en instantie
2 Stuk en instanties evolueren gelijktijdig, maar hebben kleine bijzonderheden.
Geval 1 :
1 Open alleen de kamer
2 Bewerk onder de eigenschappen " Referentie " (anders zal CATIA u op de hoogte stellen wanneer deze wordt vervangen).
3 Opslaan als : (bestandsnaam wijzigen)
4 De vergadering openen
5 Op de instantie die onafhankelijk moet worden gemaakt (rechtsklikken/Onderdeel vervangen)
6 Schakel in het geopende venster het vinkje uit (JA) om alleen het geselecteerde exemplaar te vervangen.
Ik ken het project niet, maar het vervangen van het ene onderdeel door het andere, ook al is het hetzelfde met een andere naam is een andere referentie, zal een impact hebben op de montage.
Allereerst over de beperkingen als de publicatie niet is gebruikt en vooral als ze zijn ontleend aan de geometrie en niet aan de constructie-elementen van deze geometrie.
Op eventueel kopiëren/plakken met link tussen onderdelen.
Op de 2D.
Voor geval 2 moet de ruimte hiervoor zijn ingericht, de gemeenschappelijke delen onder hetzelfde geheel van delen, de specifieke delen onder een of meer andere.
We kopiëren het gemeenschappelijke onderdeel met link in een nieuw onderdeel en vervolgens maken we de specifieke onderdelen onder andere onderdelen nadat we de gewenste instantie hebben vervangen (Stap 5 ; 5 ; 6).