Een afmeting in een assemblage wijzigen zonder configuratie

Hoi allemaal

Ik waarschuw je meteen, ik ben op zoek naar een functie in Solidworks, zonder te weten of het mogelijk is of niet.

Ik heb een assemblage waarin hetzelfde onderdeel twee keer wordt gevonden (laten we zeggen een plexiglazen buis). Ik zou echter graag willen dat de lengte van dit onderdeel in mijn assemblage wordt gevarieerd ZONDER dat dit het onderdeel zelf beïnvloedt => dus ik wil geen configuraties in mijn onderdeel maken.

Onder Creo weet ik hoe het moet. Je moet het onderdeel flexibel maken en vervolgens de afmeting bewerken en wijzigen en dat is alles. Twee keer hetzelfde onderdeel met een andere afmeting... maar onder Solidworks?

2 likes

Hallo @coin37coin ,

Van mijn kant geloof ik niet dat zo'n functie bestaat op Solidworks. Ik heb nog een vraag (voor mijn persoonlijke cultuur); Waarom maak je geen configuratie van de kamer?

2 likes

Hallo
Het zal niet mogelijk zijn om dit op SW te doen.
De functie voor flexibele onderdelen bestaat op SW, maar wordt gebruikt voor een andere functie.

1 like

@ac_cobra_427 , ik wil om verschillende redenen geen configuratie maken.

1. Toen ik Creo gebruikte, was het met een PDM. Hierdoor zat de ruimte op slot, waardoor deze een level omhoog moest om een aanpassing te kunnen doen (bijvoorbeeld een nieuwe configuratie). Dus bla bla

2. Ik hou er niet van om een kamer te openen met een grote hoeveelheid opstelling. Ik merk dat je heel snel niet weet wat wel of niet handig is. En niemand weet waar de verschillende configuraties mee overeenkomen, geen enkel huishouden heeft daar ooit een jacht op het nutteloze gedaan

3. Als gevolg hiervan wordt het gewicht van het onderdeel onvermijdelijk beïnvloed

4. Als u een wijziging aanbrengt, loopt u altijd het risico een van de configuraties te vergeten

5. Ik vind het zonde om een "harde" configuratie in de kamer te maken die ik 1 keer in 1 assemblage gebruik om een dimensionaal spel te valideren

Daar heb je het, dit zijn mijn persoonlijke kleine grillen :slight_smile:

1 like

Ik wist dat ik een reden miste:

1. Als ik al meerdere configuraties van mijn kant heb, wil ik geen afgeleide configuraties beheren met verschillende namen die ik elke keer moet vinden

Ok dan, als het alleen daarvoor is; In de assemblage maak ik een nieuw onderdeel en ik noem het volgens mijn behoeften in de featur manager en sla het op in de assemblage zodat er niet te veel moeite is en ze in de assemblage blijven.

Bewaar je het in de blend? Je zult me er daar meer over moeten vertellen :slightly_smiling_face:

In feite kunt u onderdelen in de assemblage maken
Tabblad Assemblage==>nieuw onderdeel en daar heb je een groen ding op de muisaanwijzer en je moet het gezicht kiezen om de constructie van je onderdeel te starten dat je in de assemblage gaat maken en wanneer je de assemblage opslaat, heb je de keuze om het erin op te slaan of om het buiten op te slaan.

1 like

Ik wist niet @ac_cobra_427 . Het zal niet meteen nuttig voor me zijn, maar het is zeker interessant!

Je kunt het ook virtueel maken (klik met de rechtermuisknop maak het virtueel)
Je kunt beginnen met je onderste stuk, je 1e stuk uit de bibliotheek invoegen, je maakt het virtueel, je verandert de lengte, je plaatst het stuk uit de bibliotheek opnieuw en je maakt het weer virtueel en je verandert de lengte van het 2e virtuele stuk.
Dit alles zonder het originele onderdeel aan te tasten.

3 likes

Het werkt als een zonnetje... zelfs zonder door de bibliotheek te gaan!
Door het virtueel te maken, maakt Solidworks een "kopie van XXX"-onderdeel en kan het worden gewijzigd zonder het originele onderdeel aan te tasten. Aan de top @sbadenis :slight_smile:

Het doet uiteindelijk niet helemaal wat ik wilde ... Je moet er soms wel tevreden mee zijn! ^^

Ik had je aanvankelijke verzoek begrepen, maar als dat niet lukt, is dit het gemakkelijkste alternatief dat je kunt vinden.
Ik pas het toe op alle kunststof profielen op onze transportbanden en het werkt heel goed.
En aangezien het profiel is gekoppeld aan een sectie-subassemblage, een vergelijking: lengte van het profiel = lengte van de sectie, en als we de assemblage kopiëren zodra we het plaatwerk wijzigen, volgt het profiel en het is magisch.

2 likes