Een artikelverwijzing wijzigen die in een artikelbestand is ingevoegd

Hallo

Er doet zich een probleem voor mij voor.

Binnen mijn bedrijf (een ontwerpbedrijf voor aluminium schrijnwerk) modelleren we volgens een nogal bijzondere methode.

We modelleren wat we knooppunten noemen, die de assemblage van twee profielen zijn. We voegen deze verschillende knooppunten in een artikelbestand in met behulp van het commando insert => onderdeel. Na het inbrengen van deze knopen verbinden we ze met een extrusie om onze staven die ons schrijnwerk vormen te reconstrueren. Zie bijgevoegd voorbeeldbestand

Als ik echter een van de knooppunten vervang, kan ik de verwijzing in het onderdeelbestand niet wijzigen. Laten we in het bijgevoegde voorbeeld zeggen dat ik de hoek A wil vervangen door de hoek D.

Heeft u hier een oplossing voor??

Ik heb mijn zin gekregen door EPDM, maar het nadeel is dat als ik meerdere identieke knooppunten in hetzelfde bestand heb, ik alle knooppunten vervang, maar ik kan niet slechts één knooppunt wijzigen.

Alvast bedankt voor uw bijdrage

Vriendelijke groeten.

test_modelisation_par_noeuds.zip

Om de referentie van deze ingevoegde onderdelen te wijzigen, moet u eerst... sluit de kamer...

Wijs vervolgens via het "open" venster naar de kamer waarvan u de referenties wilt wijzigen en klik op de knop "Referentie" (zie bijgevoegde afbeelding). U kunt de referenties dan doorsturen (dubbelklik op de naam van het onderdeel of op het pad).

Je valideert en opent de ruimte in het proces.

Dat is het.

Werk je met EPDM, dan moet je het onderdeel natuurlijk wel vooraf afzuigen.

screenshot067.jpg
5 likes

Hallo

Waarom geen assemblages gebruiken?

Ik zie alleen maar voordelen: modulariteit, nomenclatuur, tekening, aanpassingen...

Maar ik denk dat ik niet alle sleutels heb.

1 like

@Benoit.if

Helaas kan ik op deze manier geen enkele referentie wijzigen wanneer een referentie meerdere keren in dezelfde kamer voorkomt. Want wanneer een verwijzing meerdere keren voorkomt, wordt deze gegroepeerd in één regel.

Zie bijgevoegde schermafbeelding.

@rmorel

Deze modelleringsstrategie werd ingevoerd omdat op het niveau van het ontwerpbureau wordt gekeken naar een volledig schrijnwerk en niet naar een reeks geassembleerde staven waaruit het schrijnwerk bestaat.

Bovendien, omdat ons schrijnwerk is geconfigureerd volgens een familie van onderdelen, gebruiken we een macro om de verschillende configuraties in verschillende onderdeelbestanden te scheiden, macro werkt niet met assemblages.

Een ander belangrijk feit is dat ik bijna de enige niet-beginnende SW-gebruiker ben, dus elke manipulatie moet vrij eenvoudig te implementeren zijn.

Als iemand echter een modelleringsmethode heeft om voor te stellen, ben ik er helemaal voor.

sans_titre.png

Hallo

Handmatig om alleen een onderdeel te vervangen dat meerdere keren in een assemblage wordt gebruikt, maar u moet het document openen, U moet de optie "Rechts klikken/onderdeel vervangen" gebruiken

Anders is het met de API's mogelijk om de wijziging aan te brengen terwijl het document gesloten is.

U moet de swDocumentMgr-bibliotheek  gebruiken met de API: Replace Method (ISwDMComponent6) 

Of met het document geopend met de API  "ReplaceComponents Method (IAssemblyDoc)"

voorbeelden zijn beschikbaar in de API-help

Philippe

3 likes

Ah OK, dat zagen we niet bij het voorbeeld.

Het lijkt dus gecompromitteerd...

Een methode die zou kunnen worden gebruikt, is een gelaste constructie. Dit zou het ook mogelijk maken om een nomenclatuur van stromen te hebben.

Waarom hebben we geen "sjablonen" (een standaardbasis) gemaakt van compleet schrijnwerk in assemblage: elk element is een onderdeelbestand.
Daarnaast kunt u hardware toevoegen (met name om een stuklijst te genereren zoals @rmorel)

Nadat de standaard database is gemaakt, maak je voor elke nieuwe klant een samenstelling om mee naar huis te nemen of maak je vanuit het EPDM een kopie van de boomstructuur (in tools), hernoem je alle onderdelenbestanden en de tekeningen.

Wijzig vervolgens de klantassemblage dimensionaal.

Gebruik van de bibliotheekfunctie in Solidworks (gelaste constructie)

Zie bijgevoegde link

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/fonction-bibliotheque-dans-solidworks

Hiermee kun je een automatische snede maken via het profiel dat je wilt, het is aan jou om het in te stellen

Als onderdelen # ref #

@+ ;-)

@Benoit.if

Het is een mix van de twee, we gebruiken het gelaste mechanisme om de knopen te maken. Mia's eenvoudige extrusie om knopen te hechten.

@flegendre

Het ontwerp van standaardelementen ligt in de schappen, maar het zal tijd kosten om iets effectiefs samen te stellen. Daarom ben ik op zoek naar een palliatieve oplossing.

@gt22 ik naar je link kijken zodra ik wat tijd heb...

Anders is er geen oplossing om een enkel voorkomen van een verwijzing te vervangen???

Als u bijvoorbeeld slechts één ANGLE-bestand maakt.

In dit bestand maakt u een reeks configuraties (HOEK A,B,C,D,.......)

Je steekt het Angle stuk in je frame (die je in je 4 hoeken plaatst).

Dan speel je zelfstandig op de config van de ANGLE kamer in je 4 hoeken.

Om dit te doen: klik met de rechtermuisknop op het ANGLE-gedeelte

Zorg voor een lijst met externe referenties

Wijzig vervolgens de configuratie

ossature_test.png
2 likes

@gt22.

Ik heb net gekeken naar de link over bibliotheekfuncties.

Ik heb geprobeerd deze manier van modelleren te gebruiken, het enige probleem is dat onze profielen complexe profielen zijn (vergeleken met een IPE of andere structurele profielen) en dat de gebruikte sneden slechts in geringe mate gestandaardiseerd en standaardiseerbaar zijn.

De complexiteit van de profielen maakt de implementatie omslachtig en complex, en vereist handmatige herbewerking voor de rest van de bewerkingen (boren en andere profielrouteringselementen).

Hoe moeilijk het ook is, via Intelligent Component moet je de reserveringen kunnen maken die gemaakt moeten worden bij de nodes

dat is tenminste wat ik denk

Je hebt niet altijd de 2 profielen met uitsparingen en zelfs als dat het geval was

Een lijn van Jupiter kan het heel goed in de auto denk ik

@+ ;-)

@flegendre.

Deze techniek kan inderdaad geschikt zijn voor sommige van mijn gevallen. Helaas niet het geheel.

Voor de rest van de gevallen ben ik bang dat er geen echte oplossing is (behalve om de creatie van een macro te zien die in staat is om de linkpaden in te voeren en deze te wijzigen.

Deze methode ga ik testen, zodat ik deze vervolgens in mijn bedrijf kan inzetten. Maar inderdaad, het lijkt mij meer dan vialbe.

Dank u voor uw hulp.

Blije papa