Wijzig eenvoudig lijndiktes op een Solidworks-tekening

Hallo

Ik zit met een hele database van oude Solidworks-plannen waarvan de lijndiktes vrij slecht zijn geconfigureerd en die na het printen niet erg leesbaar zijn (klein verschil tussen sterke en dunne lijnen).

Ik heb de documentsjablonen aangepast zodat de nieuwe plannen leesbaar zijn, maar dat lost het probleem van al mijn bestaande database niet op, die blijft bestaan omdat we nog steeds af en toe een bepaald aantal oude plannen maken EN die we gebruiken als basis voor nieuwe soortgelijke gevallen (via Project Manager).

Daarom heb ik twee opties als ik de nieuwe waarden voor de lijndikte wil toepassen:

- Maak een nieuw plan, kopieer de weergaven van het oude plan en overschrijf het oude plan met het nieuwe

- Open de tekenopties en wijzig alle waarden met de hand.

Geen van deze twee opties is superhandig of snel. Als er maar één plan is en/of het is bijzonder belangrijk, corrigeer ik het probleem, maar vaker wel dan niet laat ik de dingen zoals ze zijn, zelfs als het niet volledig bevredigend is.

Denkt u dat het mogelijk zou zijn om een macro (of andere?) te maken waarmee u vooraf gedefinieerde lijndiktes kunt toepassen op een eerder bestaand vlak? (idealiter met één klik, of in batches, laten we gek doen!)

Bij voorbaat dank. :-)

Hallo

Natuurlijk zou een macro dit doen...

Maar er is een hulpprogramma waarmee u alle eigenschappen van een document in bulk kunt wijzigen, wat ze ook zijn, ook de lijndiktes...

Dit is het integratiehulpprogramma

http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-integration.html

1 like

U kunt proberen een "standaard van dressing" te creëren.

U opent een van uw nieuwe plannen

In Tool/Options/Document Properties/Wrapping Standards klik je op "Opslaan in extern bestand"

Je opent een van je oude plannen en je doet hetzelfde opnieuw, behalve dat je op "laden uit een extern bestand" klikt

Normaal gesproken krijgt je oude plan dezelfde opties als je nieuwe plan op het gebied van lijndiktes (onder andere)

3 likes

Om af te maken wat Yves zegt, is er zeker het hulpprogramma INTEGRATIE (waarschijnlijk het referentiehulpprogramma, maar je moet wat tijd besteden om het correct te configureren) maar ook een ander hulpprogramma COPYOPTIONS dat sneller te implementeren is.

Voor COPYOPTIONS:

U opent een van uw laatste tekeningen (met uw nieuwe normen van "huid" en dus lijndikte), u kiest het actieve document als het document waarnaar wordt verwezen  en vervolgens selecteert u voor de documenten die moeten worden gewijzigd volgens uw keuze:

- een tekenmap : voor massaverwerking

- Meerdere bestanden, als uw bestanden zich in verschillende mappen bevinden.

- het actieve document als u het te wijzigen bestand open hebt staan in SW: zeer praktisch en snel als u uw documenten geval per geval wilt wijzigen.

Als u uw cartridges hebt gewijzigd en bijwerkt, kunt u zelfs (via dit hulpprogramma) een automatische wijziging uitvoeren

1 like

ha maar ja, ik vergat dit CopyOptions hulpprogramma ....

http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-copyoptions.html

Nog eenvoudiger...

Integratie lijkt de meest relevante oplossing te zijn, vooral vanwege het beheer van batchverwerking, vooral omdat ik het op mijn machine heb geïnstalleerd (nou ja, er zijn zoveel Axemble-tools dat ik ze niet allemaal ken ^^).

Ik ben ermee gaan spelen, maar op dit moment werkt het niet zoals ik wil. Ik heb een simpel ding gedaan om te beginnen:

- Toestand: systemisch

- actie: swPageSetupPrinterThinLineWeight = 0,2 (en andere waarden voor andere regelgroottes)

Alleen zijn de voorwaarden en bewerkingen "succesvol", maar als ik het testbestand open, lijkt er niets te zijn veranderd.

Als iemand een idee heeft waar ik naartoe ga, neem ik mijn .mcact-bestand en een fragment uit het rapport als bijlage...

En ik ga eens kijken naar CopyOptions.

ep-ligne.zip

Als u een overzicht wilt krijgen van wat het hulpprogramma "Integratie" voor u kan doen, kunt u de presentatievideo bekijken. Deze tool is echt interessant en krachtig voor het verwerken van batchbestanden.

(Video hier).

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Een macro kan effectief zijn, maar ik weet niet of er rekening wordt gehouden met wijzigingen in systeemopties.

Het enige wat je hoeft te doen is een test doen, met een macro per leerling.

U moet eerst de macrowerkbalk activeren (door met de rechtermuisknop op een werkbalk te klikken) en vervolgens op de rode cirkel te klikken om de macro op te slaan.

Open vervolgens "open de tekenopties en wijzig alle waarden met de hand", en klik ten slotte op de stopknop.

Vervolgens moet je kijken of SolidWorks in de macro (door deze te bewerken met ALT+F11) rekening heeft gehouden met de wijzigingen.

Als dat zo is, kunt u er een sneltoets aan koppelen en deze vervolgens gebruiken zoals u wilt!

1 like

Ja, de oplossing van de prior werkt door een macro te maken. Maar dit geldt alleen voor het huidige document en niet voor een massaproces.

Voorbeeld van een macro die respectievelijk 0,2, 0,3 en 0,4 toewijst aan de eerste 3 lijndiktes.

Vriendelijke groeten 

macro2.swp
2 likes

In uw voorwaarden moet u het volgende invoeren:

- of het document een plan is

Ik kan uw configuratiebestand niet openen, ik ben in V2012 en u bent waarschijnlijk in V2013.

Ik ben al sinds mijn versie aan het kijken hoe ik het moet doen en houd je op de hoogte, maar ik heb de indruk dat de V2013 versie meer doet dan mijn "slechte" 2012 versie.

Heeft u gecontroleerd of uw tekeningbestand niet alleen-lezen is?

1 like

Hoi, bedankt voor de macro suggesties, maar ik ga gebruik maken van de CopyOptions (afsluitende proef) en Integratie hulpprogramma's (het zou moeten werken, maar ik kan het nog niet doen). Het is veelzijdiger en gemakkelijker te gebruiken als ik wil hopen dat mijn collega's het op een dag zullen gebruiken. :)

@flegendre: Ik bevestig dat ik in v13 zit, zowel voor SW als voor nutsbedrijven. Ik heb het gecontroleerd, mijn planbestand dat ik gebruik om te testen is niet alleen-lezen, het was de moeite waard om te controleren, zelfs als ik ervan uitga dat Integration iets zou hebben gerapporteerd EN ik heb de voorwaarde gewijzigd om de reikwijdte te beperken tot de plannen. Geen verbetering.

Ik heb een gedrukt integratiescherm bijgevoegd, als u mijn v13-project niet kunt openen. Misschien zie je iets wat ik gemist heb. :)

intr.png

Ik heb een oplossing gevonden:

Vanuit je nieuwste model volg je de uitleg van Pascal en creëer je een standaard van dressing (bedankt Pacal voor de tip).

Vanuit de integratie kiest u de bewerking "LOAD A SKINNING STANDARD" en selecteert u uw standaardbestand (".sldstd" type bestand) dat u zojuist hebt gemaakt en dat is alles.

Ik heb een test gedaan dat het thuis werkt.

De moraal van dit verhaal: " samen staan we sterker!!!!!!!!!!!! "

integration_ep_ligne.jpg
2 likes

Perfect! De combinatie van Integratie + Loading a Skin Standard werkt perfect.    :) En het lijkt sneller dan CopyOptions (zodra de instellingen zijn gedaan).

Bedankt allemaal voor de tijd die je hebt besteed aan het zoeken. Nog een strikvraag voor heel binnenkort. :)