De vooraanzicht van een assemblage wijzigen

Bij een assemblage zou ik de referentie vanaf de voorkant gezien willen wijzigen voor een correcte tekening. Kunnen we het vooraanzicht veranderen => voorbeeld wordt het bovenaanzicht het vooraanzicht? Of moeten we helemaal opnieuw beginnen?

Oriënteer je 3D zoals je wilt en druk vervolgens op de spatiebalk.

Klik op het pictogram "Standaardweergave bijwerken" (1).

Klik vervolgens op het pictogram van de weergave die de oriëntatie op het scherm zal aannemen, in dit geval "Gezicht" (2).

Klik ten slotte op "Ja"

Uw 3D-weergaven worden geheroriënteerd.

screenshot341.jpg
7 likes

Hoi @ lmonhurel

Om dit te doen, moet de oorsprong opnieuw worden geconfigureerd

Zie deze link

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ROEmTAJef-A

@+ ;-)

1 like

Hallo, u kunt inderdaad uw standaardweergaven heroriënteren. Oriënteer u zoals u wilt (de tool "Normaal naar" is erg handig) ^klik vervolgens met de rechtermuisknop in uw grafische gebied en druk op "Stel de huidige weergave in als een weergave ... " ! Kies je oriëntatie en je bent klaar om te gaan!

Zie Screenshot voor meer info;)

pb_orientation.png
1 like

Benoit.LF,

Ik begreep het antwoord, maar mijn probleem is iets anders:

De visie die ik standaard wil zetten, is niet een visie die al bestaat. In feite is het de linkerweergave die 90° zou moeten worden gedraaid en vervolgens moet worden bijgewerkt naar de standaardweergave. Is het mogelijk?

Dank u voor uw hulp.

Screenshot voor een beter begrip van het probleem

Wilt u uw linkeraanzicht in plaats van het vooraanzicht plaatsen zonder de rest van de aanzichten te veranderen?

@+;-)

Ja, een print.screen wordt duidelijker!

Wilt u de oriëntatie in de 3D of in de tekening wijzigen?

Als u in 3D 90° moet draaien, kunt u de sneltoetsen gebruiken:

- pijlen om 10-15° te draaien (volgens uw SW-instelling)

-Shift + pijlen voor 90° rotatie

-Alt + pijlen om op een normale manier 10-15° te draaien naar je scherm

-Ter info: Ctrl + pijlen om te vertalen

Als u de weergave in de tekening 90° wilt draaien, moet u het rotatiepictogram gebruiken (standaard is dit een van de pictogrammen bovenaan het grafische venster) en de gewenste hoek aangeven. Wees voorzichtig met de betekenis!

1 like

Hallo

Het is mogelijk met beperkingen. Aan de andere kant geen vaste onderdelen in de assemblage (f) 

En dan beperk je met de voorste, rechte, bovenste vlakken op vlakken of vlakken van je hoofdstuk.

Als je klaar bent, repareer je je stuk

Hallo

Nog steeds op mijn probleem van vooraanzicht. Ik heb mijn linker weergave 90° gedraaid zoals gewenst, nu wil ik dat dit uitzicht mijn vooraanzicht wordt. Is dit mogelijk? In PC, de opname van mijn linker weergave geheroriënteerd.

2014-06-05_capture_sw.png

Ik vind het moeilijk om te zien wat je blokkeert.

Laten we ons op de tekening voorstellen dat het vooraanzicht het originele aanzicht is.

je gaat in je 3D

U oriënteert uw assemblage zoals u wilt, zodat deze in vooraanzicht is georiënteerd (degene die u wilt)

Je werkt de satandard-opvattingen bij met de hierboven genoemde manip.

=> de tekening wordt bijgewerkt

Ja het is mogelijk, dat is wat Benoit uitlegt in zijn eerste interventie

U drukt op de spatiebalk om het weergavevenster te openen.

U klikt op "Standaardweergaven bijwerken"

U klikt op "Vooraanzicht"

Je valideert om uit het raam te komen

U wilt dus al uw 3D-elementen in het assemblagecoördinatensysteem verplaatsen.

Is uw set niet beperkt genoeg om uw "Low PVC heart frame" -stuk los te maken en het in bedwang te houden om te oriënteren zoals u wilt?

Als je elementen ertussen "dwalen", een eenvoudige manier, zolang je niet te veel elementen hebt beperkt ten opzichte van de referentievlakken (Gezicht/Boven/Rechts):

_Sélectionnez al je elementen

_clic rechts in de boom "Vorm hier een nieuwe subassemblage" wordt een virtuele assemblage gemaakt.

_Contraignez deze nieuwe subset naar wens

_Clic rechts op deze subassemblage "Decomopsing van een subassemblage"

eens met @pascal en @Benoit.LF 

Zie de sectie  "Oriëntatiedialoog" in de Help van de SW, er is de paragraaf "De oriëntatie van de standaardweergaven van het model wijzigen"

3 likes