Eigenschappen bewerken vanuit Excel voor Solidworks met de Document manager API

In orde;

Coool!
Ik heb me niet aangemeld voor onze 2022-versies.
Ik zou dit moeten kunnen doen zodra ik een geldige sleutel ontvang.
Dat is jammer.

Dank je wel @remrem

Vriendelijke groeten.

Hoi Maclane,
Ik zal ervoor zorgen dat je een lichtere versie van mijn Excel-supplement krijgt, zodat je kunt testen.
Ik hou je op de hoogte.
Fijne dag.

Hoi @remrem ;

Ik heb zojuist een nieuwe sleutelaanvraag gedaan bij Solidworks. Wacht maar af...

Bedankt voor het voorstel (welke taal heb je gebruikt voor je aanvulling?).

Terwijl ik mijn eerste stappen zet met Document Manager, begin ik met de VBA-macro van CodeStack hieronder:
CodeStack-Document Manager

Maar ik sta open voor alle oplossingen: :grin: (Zolang ik de code maar begrijp.)

Het is toch grappig, het is @JnO die er in het begin om vroeg en ik ben degene die er het meest van profiteert... :stuck_out_tongue_winking_eye:, maar ik denk dat hij ook iets van zijn gading zal vinden.

Vriendelijke groeten.

Lynkoa is een plek om te delen. :wink:

Ik heb het gecodeerd in net VB.

Hallo

Kleine vraag die iedereen zal helpen, je hebt een 64-bits Excel nodig, toch? In 32 heb ik fouten, terwijl het onder SW zonder problemen passeert.

Welke fouten?

Actieve fout x van het geheugen, sindsdien niet meer getest.
Onder SW werkt het zoals het hoort, het enige verschil zijn de 64 bits. Ik heb andere macro's in Excel die heel goed werken met SW of PDM, maar Document Manager is buggy

Ik denk niet dat het daar vandaan komt. Ik zit in de 32.

Klasse niet geregistreerd vanaf het begin van de macro (het actieve probleem x was iets anders, ik herinnerde me net).

Dim swClassFact As SwDocumentMgr.SwDMClassFactory
Set SwClassFact = New SwDocumentMgr.SwDMClassFactory

Ik heb de referenties ingeschakeld, werkt goed onder SW rechtstreeks. Dus of ik heb een probleem met de automatische installatie (het is mogelijk met 365 en zijn regelmatige updates) of ik droog op.

Actieve X is goed (het was mijn sleutel die niet compleet was, zie bericht van 25 januari), nu is het de berichtenklasse die niet geregistreerd is.
Ik heb dit bericht alleen op Execl met hetzelfde type code op SW geen probleem

Bedankt jongens, dit zal me zeker helpen in tur-fu :kissing_heart:. In de tussentijd ben ik overweldigd door werk, ik had geen tijd om te testen...
Ik zal van tijd tot tijd een kijkje blijven nemen op het forum, in ieder geval houd ik deze zeer interessante post onder mijn riem. Ik hou jullie op de hoogte als ik begonnen ben, ik zal waarschijnlijk veel problemen :exploding_head: hebben!

Kanton Macrotement

JnO

@Cyril_f

Het lijkt erop dat je de Excel-macro van CodeStack gebruikt... In dit geval bevestig ik dat het ALLEEN werkt onder Office 64b.

• Ik heb de test gedaan met een pc in Office 32 (+Solidworks 2022 64b): De klassen zijn niet geladen.

• dezelfde test tussen een pc in Office 64 (+Solidworks 2022 64b): geen foutmeldingen, alles werkt de eerste keer.

• dezelfde test tussen een pc in Office 64 (zonder Solidworks): Fout, momenteel niet geïdentificeerd. (U moet waarschijnlijk de SDK voor documentbeheer laden).

Vriendelijke groeten.

Ik heb Office 32 en SW 2022 64b, geen probleem met dezelfde code op SW aan de andere kant op Office is het.

Hallo;
Ik blaas het onderwerp nieuw leven in met een applicatie " Document Manager " die op de site te vinden is:
3dexprerience (Logs vereist) of hier: forum.solidworks die veelbelovend lijkt ...

Auteur: Fifi Riri

Beschrijving:
Functies:

- De waarde van een aangepaste eigenschap in een bestand wijzigen door de cel te bewerken
- Wijzig de waarde van een aangepaste eigenschap in alle bestanden door de regel van de kolom te definiëren en pas deze vervolgens toe door met de rechtermuisknop op de kolomkop te klikken
- Voeg een aangepaste eigenschap toe of verwijder deze door met de rechtermuisknop op de kolomkop te klikken
- Bewaar de naam en regels van de kolommen voor het volgende gebruik

Geschreven in C# (Visual_Studio)
De code is relatief goed becommentarieerd.
… Configuratiebeheer is " merkwaardig ", maar het grootste deel van het werk is er.

Vriendelijke groeten.

2 likes

De Fifi Riri van de 3Dexperience-site is ook @JeromeP op ons forum voor informatie, ook al is deze even niet aanwezig.

1 like

Dus een grote dank aan @JeromeP . :grinning: (bedankt @sbadenis voor de info)

Mag ik rommelen in jullie programma? Wees voorzichtig, ik ben een beginner in c#, dus het is mogelijk dat ik een aantal domme dingen zal doen...
Heb je een nieuwere versie om te delen?

Vriendelijke groeten.

Natuurlijk @Maclane. Ik heb de bronnen daarvoor opgenomen.
Er zou zeker nog wel wat verbeterd kunnen worden...

Ik heb deze versie enige tijd geleden gemaakt (om de kolommen in een txt-bestand op te slaan) maar niet gepubliceerd:
BatchCustomProp034.zip (312.2 KB)

2 likes