Verander de massa van een onderdeel in simulatie

Hallo

Ik draai momenteel op Solidworks 2018 SP4.0 en ik ben op zoek naar het wijzigen van de massa van een onderdeel dat ik schematisch weergeeft (een oriëntatiering) om een simulatie te starten.

Om dit te doen, heb ik in een testassemblage (een flat en een square) geprobeerd de massa van het vierkant op de flat te veranderen om te zien of de beperkingen veranderen, en verrassing, geen verandering, en toch wordt er goed rekening gehouden met de verandering in massa (zie bijgevoegde schermafbeelding), zelfs na opnieuw te zijn verweesd, de studie opnieuw gelanceerd, herschept een studeerkamer, enz.

Iemand een idee voor de nieuwe massa om rekening mee te houden?

Bedankt

Groetjes

simulation.png

Goedenavond julien.wunderle

Zou het stuk kunnen plaatsen dat op de foto verschijnt.

Ik wil graag de voorwaarden voor de opgelegde beweging en ook de externe belastingen controleren.

Aan de andere kant vraag ik me af of er geen overdrijving is in het verschil in massa.

Ik begrijp dat solidworks simu werkt van het materiaal dat in het model wordt aangegeven en alle coëfficiënten die daarbij horen (vis enz..) merk op dat ik het nooit heb gewaagd om de massa in zo'n verhouding direct onder Simu te wijzigen.

Ik neem aan dat je deze massamodificatie inderdaad direct in de simulatie hebt gemaakt

Naar alles'

Hallo Zozo,

Zie bijlage.

Ik heb de massa van het onderdeel opzettelijk overdreven om het resultaat te benadrukken dat niet verandert (ik leen me vaak voor dit soort oefeningen als ik iets onder simulatie test), het resultaat maakt me niet uit.

Het lijkt me gewoon logisch om de massa van een onderdeel handmatig te kunnen wijzigen, het is zoveel eenvoudiger dan het type materiaal te veranderen en met de dichtheid te prutsen...

Om de grond te veranderen, deed ik het via (in het vierkante stuk) tabblad evalueren -> grondeigenschap ->de grondeigenschappen overschrijven -> de grond vervangen.

Groetjes

tests_simu.zip

Hallo @julien

Uw methode werkt perfect, maar onder een minimale voorwaarde.

1.  Na het wijzigen van de massa vanuit de functie "evalueren" (u moet in het model zijn). Je moetctualiseren met CTRL + B of het kleine "rood-groene" lampje.
  2.  doe de mazen opnieuw (een deel van de berekeningen wordt inderdaad gedaan in de mazenfase) Aarzel niet om een iets fijnere maas te maken als u een grote voorzienbare vervorming heeft.
  3. Start het onderzoek opnieuw om het nieuwe resultaat te krijgen.

Ik had ook het defect waar u op wijst , maar het verdwijnt als u de eenvoudige manipulatie uitvoert die hierboven is beschreven.

@Julien Ik maak van deze gelegenheid gebruik om u te bedanken voor de methode die u gebruikt met de functie "Evalueren", die veel eenvoudiger is zoals u aangeeft. Ik neem je effectieve methode over :-)