Hoek in plaatwerk bewerken of ontgrendelen

Hallo allemaal, ik heb een vraag over de plaatwerkmodule. Ik moet de hoeken van plaatwerk die ik maak of wijzig ontgrendelen en/of wijzigen zonder een schets te doorlopen. Ik wil het hangslot dat wordt weergegeven in het contextmenu (zie foto) indien mogelijk verwijderen. Ik heb met andere 3D-software gewerkt, je kunt de hoek maken die je wilt en niet vast 90° tot 180°.

Bedankt

presse-papier01.pdf

Hallo

Werkt vergrendelen/ontgrendelen voor u? Want voor mij werkt het niet... Aan de andere kant heb ik meer geluk, ik kan de hoek invoeren die ik wil.

capture_tolerie.jpg
1 like

Hallo

Probeer minder dan 90° te zetten, ik wil dat de vouwen in de andere richting gaan. Soms heb je een plaat en wil je een vouw aan de "buitenkant" toevoegen zonder elke keer een schets of het hele plaatwerk opnieuw te tekenen.

presse-papier02.pdf

Heb je een studentenlicentie van een ander type?

Omdat anders de plaatwerkmodule niet is vergrendeld (mogelijkheid om de gewenste waarde in te voeren) en de vergrendelingsfunctie voor mij niet toegankelijk is.

Vandaar de gedachte aan een demonstratievergunning die de toegang tot alle hoeken zou verhinderen.

Als u het virtuele kruispunt wijzigt, kunt u minder dan 90° plaatsen.

capture_tolerie2.jpg
3 likes

Hallo

als ik het goed begrepen heb, wil je een "L" stuk, een keer aan de linkerkant, een keer aan de rechterkant.

het is niet mogelijk om de richting van de L om te keren door de waarde van de hoek te veranderen, maar kijk hier

http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/comment-configurer-deux-sens-de-pliage-diff%C3%A9rents-dans-une-m%C3%AAme-pi%C3%A8ce

Moge de kracht met je zijn.

Bjr

Solidworks standaardlicentie, jr1 correct antwoord Ik kan wijzigen "zoals ik wil", ik moest tangent een dag van afwezigheid activeren.

Bedankt

1 like