Bewerk SolidWorks zonder een laptopbeheerder te zijn

Hallo, is het mogelijk om SolidWorks te bewerken zonder een beheerder van een werklaptop te zijn?

Laat het me uitleggen, ik werk in een bedrijf waar ik constant netwerkmanagers moet vragen om mijn solidworks te wijzigen met hun beheerderswachtwoord, en hij weet er niets van.  Omdat ik nieuw ben bij dit bedrijf, ben ik de enige onder Solidworks, dus ik moest de directory opzetten, bibliotheek enz...   Zoals elke keer dat ik wijzigingen aanbreng, moet ik ze altijd doornemen om hun... wachtwoord en soms kan ik tot 2 dagen wachten. Op dat moment, als je net als ik bent, kan ik niet meer stilzitten en neemt de druk toe.

Het is hetzelfde als wanneer je aan het fietsen bent en alles is in orde, een persoon komt en steekt een stok in het voorwiel, vervelende duik!

Zou er iemand zijn die zou weten hoe de situatie op te lossen. 

bedankt en een goede dag een neef uit Quebec

1 like

Hallo @pmorency_3 

Er zijn verschillende problemen of mogelijkheden van een antwoord in wat je zegt!

1°) U zegt netwerk, wat kan impliceren dat het beheer van bestanden op afstand is - Vraag gebruik van EPDM O/N

2°) wanneer je zegt wijzig mijn solidworks. Vraag wat wil je veranderen om SW je te laten vragen om in de admin-modus te zijn.

3°) kijk ook naar Windows als je gedwongen wordt een wachtwoord in te voeren, het zou goed zijn als je een Admin-wachtwoord had. Als gevolg hiervan bent u vanuit het oogpunt van Windows nog steeds beheerders.

4° ) vanuit het oogpunt van SW, wat zijn alle gevallen waarin u een beheerder moet zijn.
Dit zal de leden van dit forum begeleiden om u oplossingen te bieden
Onlangs had ik bijvoorbeeld dit probleem met de bladen en de achtergrond. Het enige wat ik hoefde te doen was alle bestanden verplaatsen naar een map van mij (niet aanpasbaar bij elke versiewijziging) buiten de ruimtes die door SW worden voorzien, zodat ik niet langer in de admin-modus hoef te gaan om gewoon een back-up van een basiskaart te maken.

5°) wat ik je vergat te vragen, maar dat je kunt toevoegen ;-).

Vriendelijke groeten

5 likes

Hallo

Ik ben het met @zozo_mp eens over het feit dat ik aan de Windows-kant kijk.

Als ik het goed begrijp, is SW op uw computer geïnstalleerd. En als u de enige bent die het gebruikt, moet u uw IT-afdeling vragen om u beheerdersrechten te verlenen op de servermappen waar de verschillende gedeelde SW-mappen worden opgeslagen (als die er zijn... bijv. achtergrond, bibliotheek...).

Het andere punt om te verduidelijken: bent u een beheerder van uw functie? Is dit niet het geval, dan kan dit ongemak veroorzaken (o.a. wachtwoord opvragen) als je software probeert te installeren/verwijderen.

In een andere schroef waren we met een aantal van ons die SW gebruikten. Alle gangbare bestanden (bibliotheek, achtergrond, allerlei soorten sjablonen...) stonden op de server en elke SW-gebruiker had lees-/schrijftoegang tot deze mappen.

Ik denk dat het wat tijd kan kosten om een volledig punt te maken met uw IT-afdeling om uw behoeften aan toegang tot bepaalde bronnen te definiëren, maar daarna bent u autonoom, u hoeft niet te wachten op het wachtwoord!

Ik heb in het verleden met dit soort situaties te maken gehad en het is niet altijd gemakkelijk om de vlotheid van het werk en de IT-beveiliging van een bedrijf met elkaar te verzoenen.

Vriendelijke groeten.

1 like

Bedankt voor je goede advies!

Ook ik werkte in een ander leven op deze manier, zoals op de meeste plaatsen werkt het op deze manier. maar nu ben ik de enige onder SW

Mijn bedrijf wil geen beheerdersrechten meer geven, omdat ik gisteren heb vernomen dat we vorig jaar het slachtoffer waren van hackers, ze hebben alle beveiliging beoordeeld.

Nadat ik de vraag op het forum had geschreven, deed ik wat onderzoek op het net en leerde ik een aantal dingen over mijn probleem, ik besloot een test te doen en het werkt.

Je moet alles repatriëren op de c : bibliotheek, achtergrond, modellen van alle soorten... , een licentie lenen voor een lokaal werk, dan een pakket maken en in de juiste map van het project gaan.

1- Het probleem van traagheid is er niet meer!

2- Ik klik 2 keer op l X om het beroemde admin-wachtwoord in te voeren en het werkt   sw behoudt alle verwijzingen. Omdat het op mijn werkstation is geïnstalleerd

Kortom, ik denk dat ik het opgeef om op deze manier te werken.

Heel erg bedankt, je hebt me op bepaalde punten ingelicht.

Trouwens, het is -22 met de wind gevoeld van -41 vanmorgen hier!                              zoals we zeggen in goede Quebecers ''IL FAIT FRETTE'' dank je wel aardig 

1 like

voor je samenvatting:                 Het is beter om ontslag te nemen dan ontslagen    te worden ;-)

Nou, aan deze kant van de zee is dat wat we over het algemeen prefereren.

Vriendelijke groeten

Hoi allemaal

Fijn om te lezen dat het je gelukt is om je problemen op te lossen.
Ik heb de indruk dat we heel vaak de prijs betalen van computerwetenschappers die niet geïnteresseerd zijn in ons werkinstrument en het ten onrechte beschouwen als een " banale " software zoals Word, en deze zorg heeft weinig te maken met de impact die hun acties kunnen hebben (juist, servermodificatie...) op ons werkinstrument (nog erger met EPDM).

Dus ik maak gebruik van dit onderwerp om een vraag voor te leggen aan onze vrienden bij Visiativ en @Coralie om erachter te komen of er geen presentatie van SolidWorks en EPDM voor computerwetenschappers zou zijn.

2 likes

Hoi allemaal

Ik weet niet of het probleem is dat computerwetenschappers van mening zijn dat SW een software is als alle andere of dat SW zich niet gedraagt als standaardsoftware door te proberen normaal beschermde bronnen te gebruiken (als je de aanbevelingen van SW leest om de standaardbescherming van Windows te verminderen, is het genoeg om iedereen die een beetje gevoelig is voor beveiliging te laten schreeuwen).

2 likes

Het is duidelijk dat er verwarring is in het begrip "Solidworks wijzigen".

Het is meer een configuratie en als je toegang hebt tot een netwerk, zou ik je aanraden om je bestanden daar achter te laten om te profiteren van een regelmatige back-up.
Een vraag die moet worden opgehelderd, is of de IT wordt beheerd door een extern bedrijf of een interne afdeling. In alle gevallen moet er een interne referent zijn. Ik raad je aan om hem deze pagina te laten lezen: https://www.visiativ-solutions.fr/configuration-station-travail-solidworks/, vooral het gedeelte "systeeminstellingen".

1 like

Hallo en bedankt voor je advies.

Eindelijk is mijn probleem opgelost, door te argumenteren en te klagen, hebben ze me de rechten gegeven zodat ik in ieder geval mijn werkinstrument zonder gedoe kan gebruiken                      , voor de rest kan het me niet schelen! Nooit meer vastzitten in de wielen.

Nogmaals bedankt en kijk uit naar

1 like