Wijzigen van MEP-maattoleranties naar VBA

Hallo

Ik ben verre van een expert in VBA, en toch ben ik op zoek naar een manier om toleranties aan te passen volgens een voorwaardelijke formule in VBA. Op dit moment kan ik gewoon een dimensie selecteren en de tolerantie wijzigen, maar ik loop vast omdat ik de waarde van deze gecontroleerde dimensie niet kan krijgen voor de voorwaardelijke formule waaruit de keuze van tolerantie voortvloeit.

Dit heb ik al:

Dim swApp als object

Deel dimmen als object
Dim boolstatus als Booleaanse
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long

Sub hoofd()

Stel swApp in = _
Toepassing.SldWorks

Deel instellen = swApp.ActiveDoc
boolstatus = Part.ActivateView("Tekening View12")
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("RD1@Drawing View12", "DIMENSIE", 0.133426296089701, 0.207466790382401, 0, Onwaar, 0, Niets, 0)
boolstatus = Deel.EditDimensionProperties2(4, 0.0001, 0, "", "", Waar, 9, 1, Waar, 12, 12, "", "", "", Waar, "", "", Waar)
Deel.ClearSelection2 Waar
Einde Sub

Heeft iemand een voorstel?

Bij voorbaat dank

Hallo

Kijk of er is wat u interesseert in de bijgevoegde macro, het stelt u in staat om de dimensies en een bepaalde hoeveelheid informatie erover op te sommen, om een lage tekst toe te voegen aan elke dimensie en vervolgens om het resultaat weer te geven in Excel.

Vriendelijke groeten

anotation_plan_solidworks.swp

Hallo d.roger,

bedankt voor je feedback, maar omdat ik niet genoeg ervaring heb met VBA, zou ik niet aan een code willen sleutelen zonder het te begrijpen. Dus ik ga op een andere manier te werk, ik denk er alleen aan om de tabel van de onderdeelfamilie in te voegen met de verschillende afmetingen en toleranties die moeten worden ingevuld.

Sorry dat ik je tijd verspil, maar ik leer liever hoe ik VBA op de juiste manier moet gebruiken voordat ik fouten maak.

Nogmaals bedankt, een fijne dag verder.