Wanneer in een tekening de dimensies worden ingevoegd met behulp van de opdrachten Annotatie --> Modelobject, lijkt het alsof de diameterdimensies worden weergegeven als lineaire afmetingen. SolidWorks dwingt ons daarom om elke dimensie handmatig aan te passen. Inderdaad, wanneer u met de rechtermuisknop op de dimensie klikt en de optie Weergave kiest in het contextmenu, ontbreekt de opdracht hopeloos . Aan de andere kant ontbreekt ook de toegang tot het contextmenu. Het eerste bijgevoegde bestand toont de tekening van een onderdeel met een gat dat in beide richtingen is gedimensioneerd. Het tweede bestand presenteert de contextuele werkbalk waarmee u de afmeting van een gat kunt wijzigen. SolidWorks, dat beweert zo modern te zijn en voorop te lopen op het gebied van CAD-software, heeft deze functie weggelaten? Kan ik een beroep doen op de scherpzinnigheid van de leden van deze site om een oplossing te vragen?
Het hangt ervan af hoe je je schets hebt beoordeeld. De Europarlementariër neemt in wezen de afmetingen van de modelschetsen voor zijn rekening. Als er geen afmeting in de schets staat, geen afmeting in het lid van het Europees Parlement, of als de afmeting is gemarkeerd als niet te verschijnen in het lid van het Europees Parlement. MEP genereert de ontbrekende dimensies niet uit zichzelf, het zou eerder de neiging hebben om ze in overmaat en in bulk te plaatsen.
Voor uw beoordeling van 15, als u het had beoordeeld vanaf het einde waar u de beoordeling van 25 heeft, zou u zien dat het correct is: zowel de straal als de positie van het gat.
Als je gat van 8 dezelfde centreerdimensie heeft, begrijpt iedereen dat het gat gecentreerd is op het midden van de straal. Persoonlijk beoordeel ik het totaal en vervolgens de straal, wetende dat dit een deel van de dubbelzinnigheid wegneemt.
Vriendelijke groeten
PS post een afbeelding van je schets(en) om te zien of ik geen domme dingen heb gezegd ;-)
Klik in de MEP op de dimensie, en in het tabblad MaatvoeringeigenschappenBindlijnen en schakel de knop Diameter in?
Anders genereert de automatische slimme dimensie van het hele model in de MEP dit soort afmetingen hieronder (ik weet niet waarom ze grijs blijven, maar er is waarschijnlijk een manier om dat te veranderen))
Toen ik mijn probleem formuleerde, was er geen sprake van de positie van de 15-straal en bovendien verander je de afmetingen (afmeting van 30) van het onderdeel.
In de tekening ging het over hoe SolidWorks gebruikt om het gat van 8 te dimensioneren. Daarom heb ik bewust zowel de lineaire dimensie als de diametrale dimensie van dit gat toegevoegd . @Sylk goed geantwoord en vooral het onderwerp aangekaart, maar voorlopig blijft het probleem bestaan.