Hallo allemaal
Ik heb een dossier waarin honderden documenten zitten. Dit zijn platte panelen die zijn opgebouwd uit uitsparingen en parkeerplaatsen.
De gaten zitten in Ø12mm, na een productevolutie moeten we ze veranderen naar Ø11mm.
Weet je of het mogelijk is om deze dimensie massaal te veranderen? Zodra solidworks een plaat van 12 mm ziet, schakelt het deze over naar 11 mm?
Dank u allen.
Hallo
Kijk eens naar de MyCadTools tools.
Anders is het mogelijk per macro, hier is een voorbeeld om de waarden van de dimensies (ICI) te lezen en een ander voorbeeld om de waarde van een dimensie (ICI) te wijzigen, de rest is beheren, laden en opslaan van bestanden...
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik denk het niet en het lijkt mij ongeschikt als oplossing omdat er misschien andere kansen van 12 op de munt zijn die niet betrokken zouden zijn. Aan de andere kant kunt u een oproepnummer een naam geven en deze koppelen aan een Excel-tabel. Gebruik een deel van de familie. Is dat een antwoord op de vraag of heb ik de vraag verkeerd begrepen?
@soring het zal op 98% van de onderdelen werken, dus zelfs als het een ongewenste dimensie verplaatst, blijft het acceptabel.
@d.Roger dank u voor de macro's, nou ik heb nog nooit gebruikt, dus ik ben een beetje verloren ...