Een opname bewerken om te tekenen

Hallo

Ik heb momenteel verschillende assemblages in Solidworks. Om ze te laten maken, heb ik voor elk van deze vergaderingen een plan nodig.
Dus heb ik een kopie gemaakt van de eindmontage en alles verwijderd wat me niet interesseert om alleen dit of dat onderdeel te kunnen selecteren (als iemand weet hoe hij maar een paar onderdelen van een assemblage moet selecteren om een tekening te maken:) )

En zo komen we bij de "echte" vraag... Mijn uitzicht heeft een rare hoek, dat wil zeggen dat de kamer nooit recht is... Ik zag dat er de mogelijkheid was om het te draaien, maar ik weet niet hoeveel ik het moet draaien... Is er een coördinatensysteem dat ik niet heb gezien om de hoek te bepalen? Of  beter nog, is het mogelijk (en hoe?) om hem te vragen een bepaald referentiepunt te nemen door het te definiëren met een hoek van de kamer.

Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groeten

Yohan

- Hoe zijn uw componenten beperkt in relatie tot de tekeningen en de herkomst?

- Om je componenten te kiezen, is het verstandig om configuraties te maken.

- In jouw geval lijkt het me verstandig om 4 subassemblages te maken die in een algemene vergadering zouden worden geassembleerd.

Vanwege de beperkingen in vergelijking met de originele plannen slaagde ik er niet in om ze op de eerste import te zetten, dus plaatste ik een vaste UPN en bouwde ik alles vanaf daar ...
Als je configuratie zegt, wil dat zeggen dat ik zelf de hoek van de schaar definieer om deze tijdens het tekenen te weten?

De set is een heftafel (maar ik denk dat je het weet, want je beveelt 4 subassemblages aan ... ^^)
De sets zouden zijn:
-Boven
-Bodem
-Linker schaar
-Rechte schaar

Is dat hoe je het voor ogen had?
Omdat ik bezig ben met het detailleren ervan voor de verschillende gaffels die op elke arm zijn gelast. (2x 2 identieke armen) en deze laatste komen in hoeken terecht die moeilijk te begrijpen zijn.... (17,23° en 10,21° maar gelukkig met maar één hoek om te veranderen!)

Ik had me het verband met uw heftafelprobleem niet gerealiseerd.
Als ik naar je screenshot kijk, begrijp ik je probleem beter... je hebt alles gemodelleerd als een set uit één stuk, terwijl je in werkelijkheid een set hebt die bestaat uit 1 onderframe, 2 armen, 1 H-vormig stuk en 1 bovenplatform, wetende dat de cilinder en zijn accessoires ontbreken. Sommige van deze stukken bestaan uit verschillende lichamen.

Niet alles is verloren, de onderdelen kunnen worden verkregen door uw huidige bestand te kopiëren (4 kopieën) en vervolgens elk van deze bestanden op te schonen van overtollige functies (vergeet niet om een kopie te bewaren voor het geval dat, een slechte behandeling kan snel gebeuren). Het zal ook nodig zijn om de schetsen van de arm en het H-stuk terug te trekken.

Van daaruit kunt u een assemblage maken met echte mechanische beperkingen en deze bedienen via de gewenste hoogte of via de cilinder of via de horizontale positie. En maak de tekeningen van elk onderdeel (als u elk lichaam afzonderlijk wilt plannen, moet u de functie "lichamen kiezen" gebruiken in de eigenschappen van de weergave).

1 like

Inderdaad, ik heb maar een paar centen samen gemaakt en toen kwam ik om stuk voor stuk de verschillende armen, gaffels, assen, enz. toe te voegen. ... Een goede les voor toekomstige vergaderingen...
Dus helemaal aan het begin van elke assemblage moet je beperkingen creëren met betrekking tot het hoofdcoördinatensysteem (als ik het goed heb begrepen!)?! Het enige probleem is dat ik, net als bij de schetsen, niet kan vinden waar ik het moet laten verschijnen. Is er een optie die rondslingert om het te laten verschijnen? Ik was een paar maanden geleden op TopSolid (toen ik in de leer was) en deze beroemde marker was altijd zichtbaar en je kon er je eerste ribben aan hangen.

Hallo

Ik hoop dat ik je probleem heb begrepen.

Om terug te komen op uw oorspronkelijke vraag, het is altijd mogelijk om een tussenvergadering te doorlopen die alleen dient om de oriëntatie "recht te trekken". U moet een van de subassemblages, of een van de onderdelen, beperken tot de originele tekeningen van dit nieuwe bestand. Bij het tekenen zullen uw weergaven correct worden georiënteerd.

1 like

Hallo

Als het u kan helpen uw model goed te oriënteren op de Europarlementariër, kunt u ook de weergaven met betrekking tot het model doornemen. Op dit punt zijn de weergaven georiënteerd ten opzichte van de gezichten van objecten die u kiest, en niet langer volgens de standaardprojectie 

een+

Hubert 

Inderdaad, je hebt mijn probleem heel goed begrepen en het is inderdaad de snelste manier om de hele vergadering niet opnieuw te starten en zal me in staat stellen om snel verder te gaan met de rest door terug te kunnen komen naar deze vergadering om deze te "verbeteren" zodra ik tijd heb...

Hoe ga ik door relatieve weergaven? Ik heb deze optie niet gezien! Staat het in de PropertyManager bij het kiezen van de modelweergave?

Heel erg bedankt aan iedereen! Je bent een grote hulp voor me geweest!!

In plaats van in relatie tot het coördinatensysteem, werk ik liever in relatie tot de vlakken (1, 2 en 3 of vlakken, recht of opzij en hoger, afhankelijk van de instellingen.

Kijk of er een "(f)" voor een stuk staat in de modelboom. Als dat het geval is, klikt u met de rechtermuisknop / laat u los en kunt u beperkingen instellen.

Standaard is er geen drievlakker (markering) in SW, er is alleen de oorsprong en 3 vlakken.

Zou u uw bestanden kunnen posten (een samenstelling van de assemblage om mee naar huis te nemen in een zip)?

Ik weet niet of het voor mij mogelijk is om de montage online te zetten (ik zal het aan mijn baas vragen als hij terugkomt)
Uw antwoord past echter perfect bij mij, het stelt me in staat om ze ook aan de plannen te bevestigen en ze dus vanaf het begin correct te plaatsen.

Bedankt allemaal voor jullie hulp!

Gewoonlijk verbind ik in een asm slechts één component (deel of S/E) met de basisvlakken en vervolgens worden de andere componenten op natuurlijke wijze verbonden via de beperkingen.