Externe module (onafhankelijk) voor RDM

Hallo allemaal

Ik houd me bezig met het ontwerpen van opslag- en logistieke kratten op basis van metalen roosters.

Na verschillende proeven blijkt dat de SolidWorks Simulation module spartelt om geloofwaardige resultaten te geven, zeker door het te grote aantal knopen in dit soort mesh producten.

Kent u toevallig nog andere professionele RDM-software?

Dank u allen,

Julian

1 like

Hallo
In bulk: Abaqus, Ansys, Simulia voor de grootste.
Bij een snelle zoektocht kwam ik RDM6 tegen van de IUT van Le Mans, om de gebruiksvoorwaarden te zien en of deze aan de behoefte voldoet

Hartelijk dank!

Hallo

Voor rasters zou het maken van een model met balken zeker relevant zijn. Aan de andere kant moet het model katoen zijn om te worden gemaakt (verbinding tussen de draden die over het algemeen op elkaar worden geplaatst en niet van begin tot eind in hetzelfde vlak worden gelast).
Zelfs in volume moet het contact tussen de draden katoen zijn om te beheren. Het lasvolume moet zeker worden weergegeven.

Nb: de hierboven genoemde moeilijkheden zullen zeker waar zijn, ongeacht de gebruikte software.

Op een rooster is er een lasbreker tussen de verticale en horizontale draden (ze passen ongeveer 1 mm in elkaar), dus u hoeft zich geen zorgen te maken over de weergave van de volumelas.
En op Simulation is het resultaat, ondanks een beam mesh, volledig chaotisch :slight_smile:

Het is duidelijk niet geschikt voor volumerasters, maar ze hebben RDM6 geëvolueerd naar RDM7.
Was het alleen maar omwille van de precisie^^