Ziet mijn tekening er goed uit?

Hallo

Ik ben een student in DUT Werktuigbouwkunde en Productietechniek en voor mijn project werd mij gevraagd om een mechanisch systeem te maken.

De verklaring is:
-Maak een spilverbinding bestaande uit een kogelgewricht en een ringvormige lijn.

- Gebruik hoekcontactlagers.

- Maak een naadloze afdichting .

Hier is de definitie tekening die ik heb gemaakt:

Hier is er een afstandhouder, deze wordt gebruikt om een kleinere speling te maken om de afdichting zonder voegen te kunnen maken.

Denk je dat deze tekening klopt?

Bij voorbaat dank.

Nee, je tekening klopt niet.

Als je goed naar je rechte kogellager kijkt. Als je je schroef te vast aandraait, zal je lager niet draaien.

5 likes

Hallo

De flens, aan de rechterkant, mag niet op de 2 ringen van het lager rusten.

Vriendelijke groeten

5 likes

Hallo 

Meestal wordt dit type lager in opositie gemonteerd.

4 likes

Hallo

Uw afstandhouder, hoe wordt deze bevestigd?

Zoals collega's zeggen, mag je rechterflens niet op de 2 ringen van het lager zitten.

Het linker lager wordt niet gestopt in de vertaling.

Welk onderdeel ben je van plan bij te werken om de spanning op je lagers aan te passen?

Voor mij is het deel dat voorkomt dat je rechterlager naar links gaat, te dun bij de schroefdoorgang. Ook is het gat niet groot genoeg om de schroef door te laten.

En vooral: een van je lagers staat niet in de goede richting!

De schuine lagers zijn gemonteerd in een O- of X-vorm, afhankelijk van de belastingen die op de as worden uitgeoefend.

Ik raad je ten zeerste aan om de GDI te lezen, alles wordt erin uitgelegd met een vrij gedetailleerd voorbeeld ;-)

7 likes

Daar ga je:

capture_roulements.jpg
3 likes

Bedankt beaucouo, ik ga het allemaal veranderen!