Hallo
Ik had graag informatie gehad over de installatie van rollagers: waarom O of X?
Hallo
Ik had graag informatie gehad over de installatie van rollagers: waarom O of X?
O-vormig: roterende behuizing, vaste belasting op as of roterende as, roterende belasting met as.
X-vormig: roterende behuizing, roterende belasting met behuizing of roterende as, vaste belasting op behuizing.
Bedankt.
Ik zit in de configuratie van een draaiende spindel. Dus as draait en belast op de as, dus O?
En wat is de strak gemonteerde ring?
Ja, zou ik zeggen in O
Bij X is het krap van binnen en bij O aan de buitenkant
Mijn lager is in 125 h5 dus ik moet 125H6 kiezen voor mijn behuizing in strakke montage?
Hallo
Ik heb een twijfel: Als het een spindel is voor een verspanende draaibank, wordt in een vast referentiepunt ten opzichte van het frame het contactpunt tussen het gereedschap en het bewerkte onderdeel gefixeerd terwijl het bewerkte onderdeel (+ spindel = > as) roteert.
We zitten dus in een roterende as configuratie ten opzichte van de belasting = > X-vormige configuratie.
Aan de andere kant, aangezien de belasting niet in het midden ligt ten opzichte van de lagers (te bevestigen), zal ik toch kiezen voor een O-vormige assemblage om de kracht zo dicht mogelijk bij de krachtlijnen van de lagers te houden.
Wat tolerantie betreft, is het het beste om dichter bij de aanbevelingen van de fabrikant te komen (of je JEDI om terug te gaan naar een vorig gesprek...)
Om het te gebruiken als leermiddel
Hallo @ elafif.hamdi_1
Ik begreep de vraag niet , vooral niet op een bericht dat uit 2015 is opgegraven.
U moet uw eigen applicatie openen (maken) door details te geven van wat u wilt!
Vriendelijke groeten