Hallo
Ik wil graag 2 beschrijvingen weergeven in de solidworks-modelboom... Is dit mogelijk?
Ik heb geprobeerd het eigenschappenbestand te bewerken door een regel met 2 eigenschappen toe te voegen en ze te scheiden met een spatie, een komma, een puntkomma... die ik kan selecteren uit de systeemopties, maar de eigenschappen worden niet weergegeven in de boomstructuur.
Heeft u een oplossing om dit probleem op te lossen?
Bij voorbaat dank,
Lionel
Nou, het is tijdens het schrijven van deze regels dat ik op het idee kwam om een enkele eigenschap te maken die automatisch verschillende andere eigenschappen overneemt.
Om een beetje uit te leggen: mijn zorg is dat we in mijn bedrijf 3 belangrijke variabelen hebben: Plannummer, ERP-code (als dit document is gecodificeerd in ons ERP) en de aanduiding.
De montageafdeling gebruikt onze e-tekening om de verschillende onderdelen te kennen die moeten worden geassembleerd en zal daarom waarschijnlijk het plannummer of de ERP-code gebruiken... Ze willen dat de eigenschappen worden weergegeven door met de muis over een onderdeel van de e-tekening te bewegen.
En in de edrawing die ik maak, is het niet mogelijk om de aangepaste eigenschappen van de verschillende onderdelen te laten verschijnen.
---
Dus ik heb het probleem omzeild door een "buffer"-eigenschap te maken die mijn 3 eigenschappen bevat . Het is dan deze "buffer"-eigenschap die ik in mijn modelboom weer geef door de beschrijvingen van de componenten te tonen na het kiezen van de "buffer"-eigenschap als beschrijving in de systeemopties.
En dus, in de gemaakte edrawing, wordt deze "buffer" eigenschap weergegeven door gewoon met de muis over het onderdeel te bewegen.
Ik moet dit allemaal testen om te zien hoe effectief deze oplossing is.