Ik wil het PLM-revisienummer integreren in de naam van mijn DXF-bestanden die via My CAD Tools (plaatmetaalexport) zijn gegenereerd.
Achtergrond:
Ik heb een "PLM Review" aangepaste eigenschap op mijn SOLIDWORKS-onderdelen.
Deze eigenschap wordt ingesteld op configuratieniveau (het tabblad " Configuration Properties" in SOLIDWORKS), niet op documentniveau.
Andere eigenschappen (Review, Client Ref, Processing, enz.) zijn goed gedefinieerd op documentniveau ("Aanpassen "tabblad ") en verschijnen normaal in My CAD Tools.
Probleem: In het dialoogvenster " Veld toevoegen" (bestandsnaamregel) heb ik de twee beschikbare opties getest:
" Waarde van een SOLIDWORKS-eigendom "
" Waarde van een eigenschap van het verwezen document"
In beide gevallen toont de dropdownlijst al mijn documenteigenschappen, maar " PLM Revision" verschijnt nooit, omdat het op configuratieniveau is ingesteld.
Mijn vraag: Is er een manier (verborgen optie, specifieke syntaxis, ander veld) voor My CAD Tools om een configuratie-niveau eigenschap op te halen in een bestandsnaamregel? Ik weet dat de SOLIDWORKS API dit native toestaat (GetCustomInfoValue("NomConfig", "Propriété")), dus ik vraag me af of dit een echte beperking van de tool is of dat er een oplossing is die ik nog niet heb gevonden.
Ik heb niet de rechten om deze eigenschap op documentniveau te dupliceren (maskerbeheerd centraal), dus ik zoek een oplossing aan de kant van Mijn CAD Tools als dat mogelijk is.
Voor alle Visiativ-tools moet je naar de opties van de software zelf gaan: Dan in het tabblad " Configuratie " en kies de juiste opties afhankelijk van de betreffende zaak:
En, " Ja " is een afwijking als managementkeuze... Afhankelijk van het type behandeling is het vaak noodzakelijk om deze instellingen aan te passen!! Het zou zoveel handiger zijn geweest als deze keuzes via de vastgoedbeheerder (de aandelen)...
In jouw geval is het waarschijnlijk dat de eigenschap " PLM Revision" niet is opgeslagen in het " properties.txt " bestand (zie tabblad " property " in de MycadTools-hub).
Bedankt voor je feedback, maar na het controleren van deze track werkt in mijn geval niet, ik zie het item Revisie plm niet in de lijsten.
Nu kan ik PLM-revisie vinden als ik een tekening maak en ik zet een notitie om naar de eigenschap te zoeken, zoals bij de capture, maar ik kan dit item niet vinden in My CAD Tools.
En ik zie in mijn property mask dat het 3DX PLM Review-item aanwezig is, en dat het niet bewerkbaar is, wat normaal is omdat 3DX het beheert.
Ik heb het over het native bestand (meestal hier): C:\ProgramData\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 20??\lang\Engels properties.txt\ (20?? vervangen door het versiejaar van je Solidworks) Als " PLM Review" niet in deze lijst staat, voeg het dan handmatig toe. En grijp de kans om al je eigendommen toe te voegen die daar niet voorkomen.
Opmerking: Sla dit bestand indien mogelijk op op een nieuwe gedeelde locatie (server) en vergeet niet Solidworks naar deze kopie te verwijzen: En de mycadtools ook (zie hierboven) Dit voorkomt dat dit bestand wordt overschreven in het geval van een Solidworks-herstel of -update.