Niet door een transparant onderdeel heen kijken

Hallo
Sinds de installatie van SW2023 hebben we een klein probleem gehad bij het transparant tekenen van onderdelen.
Wanneer u een automatische projectie uitvoert, wordt de optie " Doorkijken met behulp van transparante componenten" systematisch aangevinkt, wat vervelend is.
Weet jij hoe je het standaard kunt uitschakelen?

Ik heb geprobeerd het uit te vinken en vervolgens een modeltekening en een achtergrondplan op de 2 manieren op te slaan, ziet er niet goed uit.

1 like

Raar, aangevinkt of niet aangevinkt, van mijn kant verandert er niets.
2023SP5

Het 3D-gedeelte moet transparant zijn (plexiglas bijvoorbeeld)

Goed gedaan
Hier is het resultaat in glas
image
Bedankt
Anders is er geen oplossing voor uw oorspronkelijke vraag.
Misschien VISIATIV vragen

… Gek!!
Op welk moment vonden ze het een goed idee? Ze maken nooit tekeningen bij Dassault?
… Transparant onderdeel of niet, een doorlopende lijn = een direct zichtbare scherpe rand, en als de randen zich binnen het onderdeel bevinden, moeten ze verschijnen als discontinue lijnen (verborgen) anders moet je een snede of een doorsnede maken ... periode.
Nog zo'n oninteressante (of zelfs foutgevoelige) optie die ook nog eens standaard actief is!!
Boe! Het is:
(Ze me af op dat ene.)

5 likes

Hallo
Als dat het enige was waar ze naar eigen inzicht codeerden.
En inderdaad, door de inpakopties uit te vinken en het model op te slaan, wordt het niet opgeslagen (op het moment van opslaan wordt er goed rekening mee gehouden, aan de andere kant is de optie weer actief door een nieuwe tekening opnieuw te openen, afhankelijk van het model).
Een andere grote bug van de families, zijn niet fucked up om het gedrag van de opties die ze rechts en links toevoegen te controleren (hetzelfde in de API's wanneer ze nieuwe parameterobjecten toevoegen).
Ik wil dat de code groot is, maar op een gegeven moment, wanneer je opties toevoegt, controleer je de bewerking en ze hadden 5 SP's om dit probleem op te lossen.

3 likes

@Maclane ik begrijp deze optie van m niet...
En ja, ik heb geen oplossing gevonden voor mensen met een beperking, standaard.
Helaas is het gedrag voor @Cyril_f identiek, wat me met 5 SP in feite helemaal niet geruststelt.
Ik ben bang dat de Sp0 t/m 4 niet meer in productie getest zal worden en dus steeds minder gecorrigeerd zal worden, we zullen eindigen met SP5's die net zo buggy zijn als een SP0 of SP1 enkele jaren terug...
Als iemand een wonderbaarlijk idee heeft, heb ik interesse, in de tussentijd open ik een ticket bij het meldpunt.

2 likes

@sbadenis een idee, heb je je documentsjabloon?? Probeer een zaagproject te maken, schakel de optie uit, verwijder al je stukken en sla je achtergrondplan + de drwdot op.

1 like

@OBI_WAN , ik heb het net getest, het gedrag blijft hetzelfde.
Als u de optie voor het maken van een geprojecteerde weergave uitschakelt, blijft deze uitgeschakeld voor alle weergaven die vanuit dezelfde weergave worden gegenereerd.
Als een geprojecteerde weergave opnieuw wordt ingesteld, is de optie weer actief.
Als u de optie in de documenteigenschappen uitschakelt, wordt deze uitgeschakeld wanneer de geprojecteerde weergaven worden gemaakt.
Er is echter geen manier om het uitgeschakeld te houden in het sjabloon (het is een eigenschap van het documentsjabloon en niet van de achtergrond)

1 like

Hallo;

Hier is de weinige informatie die over dit onderwerp is gevonden:

… Hieronder vindt u een screenshot voor niet-geïdentificeerde mensen op de Solidworks-website:

Kortom, Solidworks kent het probleem, zegt dat het het heeft opgelost in de sp5-patch van 2023... Maar het leek duidelijk niet erg effectief.

Vriendelijke groeten.

1 like

Ik heb de 2023 SP5 direct geïnstalleerd. Ik heb mijn modellen rechtstreeks op deze versie opnieuw gemaakt, dus nee, het is niet standaard op de SP5 gefixeerd.
En hier is de echte oplossing van het probleem (SW2024 SP2)

1 like

En door de hotFix te downloaden?

1 like

Waarschijnlijk, maar ik kan niets installeren zonder tussenkomst van IT

1 like

[Uit sujet_On]
Het heeft niets te maken met de huidige zaak, maar het zegt veel...
Ik dwaalde door de lijst met " hotfixes " en ik kwam dit tegen:

Moeten we concluderen dat de tests bij Dassault niet langer duren dan 30 minuten??? :crazy_face:
[Uit sujet_Off]

5 likes

Als dit inderdaad het geval is, zou dat een heleboel dingen :rofl: :rofl: verklaren :rofl:

2 likes

Hoi allemaal.
Dus als ik het goed begrepen heb. Hoe meer de software evolueert, hoe meer buggy! Klopt dat?
Ik blijf op mijn 2018 sp 04 versie, het is prima!! :laughing: :laughing:

2 likes

Nee , no@contact_168 ... Je wilt gewoon niet langer dan 30 minuten werken :sweat_smile:
Ik denk dat het een vorm van eerbetoon is aan @OBI_WAN :rofl:

4 likes

Bedankt voor de suggesties, ik wacht op de feedback van de hotline over dit onderwerp voordat ik de hotfix installeer.