Hallo
we hebben 7 SW17-licenties die worden beheerd door een SW-licentieserver.
Soms brengt iemand echter een sessie uit, maar kan niemand deze aannemen en gebruikt de persoon die de sessie heeft uitgebracht deze nog steeds officieel.
Dus mijn vraag is hoe kan ik eindigen op het serverniveau van deze gereserveerde sessie. Zonder mijn andere collega's te ontslaan natuurlijk.
Dank u voor uw antwoorden
llemaitre
Hallo, in dit geval probeer ik de licentieserver te stoppen en opnieuw op te starten
Dit heeft geen invloed op andere gebruikers, want wanneer je SolidWorks gebruikt, wordt er niet elke 2 om de sleutel gevraagd
Hallo, en bedankt voor je antwoorden
De oplossing om de licentieserver opnieuw op te starten lijkt mij goed als het geen invloed heeft op andere gebruikers. maar ik zou een kleine tutorial of een MO nodig hebben.
Wat betreft je antwoord D.ROGER, het is ook aantrekkelijk, maar a priori moet je door de DOS gaan (ik ben oud genoeg om het te weten, dat is prima) Maar ik kan het betreffende bestand niet vinden. Daarnaast moet je de licenties individueel afsluiten door software en add-ons, en dat kan veel zijn.
Dank u voor uw steun
Llemaître
Hallo
Ik wil graag de oplossing instellen om de licentieserver opnieuw op te starten.
Is het mogelijk om een bestelling te plaatsen zoals Net Stop "naam van de dienst"?
Zo JA, wat is de naam van de PDM-licentieservice?
llemaitre_1 heb je de kleine tutorial gekregen?
Bij voorbaat dank.